hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چالش موج ششم کرونا در آذربایجان غربی/ شهرهای ‌یکی پس از دیگری "قرمز" می‌شو‌‌د

چالش موج ششم کرونا در آذربایجان غربی/ شهرهای ‌یکی پس از دیگری "قرمز" می‌شو‌‌د

-گرفتاری کودکان و بستری و فوت آنها چالش اساسی در موج ششم خواهد بود و ضرورت تدابیر جدی را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، باز هم موج دیگری از بیماری کرونا آغاز شد هر روز بر تعداد کسانی که به این بیماری گرفتار می‌شوند افزوده می‌شود و هم اکنون تعداد شهرهای آذربایجان‌غربی یکی پس از دیگری به رنگ زرد بازمی‌گردد و حتی خبرها حاکی از نارنجی شدن شهر خوی در شمال استان دارد.سویه اومیکرون نیز که پیش‌بینی می‌شد در روزه‌ها و هفته‌های آینده اوج بگیرد در حال گسترش است و مبتلایان آن افزایش یافته است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشته که سویه غالب در کشور ،سویه اومیکرون بوده و این سویه در استان کاملا غالب شده است و 70 تا 80 درصد موارد را شامل می‌شود و دلتا در رتبه بعدی است.

سیدجلیل موسوی گفت: می‌توان عنوان کرد که به طور جدی درگیر موج ششم کرونا شده‌ایم و بیماران سرپایی با شیب تند و تصاعدی در حال افزایش است.

وی افزود: بیماران بستری و فوتی فعلا با شیب ملایم رو به افزایش است و گرفتاری به صورت خوشه‌ای و خانوادگی است و تمام اعضا خانواده گرفتار می‌شوند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اکثر بیماران بی‌علامت و خفیف هستند و علائم شایع آب ریزش، سردرد، تب خفیف، سرفه، عطسه، کوفتگی و خستگی است بنابراین آموزش و قرنطینه نقش اساسی در مدیریت این موج را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها باید به طور جدی در دستور کار باشند تصریح کرد: همچنین باید آمادگی 100 در صدی خود را برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند.

موسوی گفت: گرفتاری کودکان و بستری و فوت آنها چالش اساسی در این موج خواهد بود و ضرورت تدابیر جدی را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: بی‌تردید درصد بیماران بسیار فراتر از موج پنجم خواهد بود و درصد بستری و فوتی‌ها حداقل در حد موج پنجم خواهیم داشت و متاسفانه تراکم ابتلا زیاد خواهد بود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: همچنین هماهنگی مدیران با پزشکان درمانگر و رعایت پروتکل های درمانی باید جدی گرفته و نظارت شود.

وی تصریح کرد: تهیه و تدارک کپسول اکسیژن برای افراد بی‌بضاعت و کم بضاعت در دستور کار خواهد بود.



موسوی تصریح کرد: همچنین نمونه‌های بررسی شده در برخی از مسافران مرزی استان 100 درصد اومیکرون بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد