hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ماجرای تخریب یک واحد مسکونی در بندرعباس چیست؟

ماجرای تخریب یک واحد مسکونی در بندرعباس چیست؟

در روز گذشته انتشار کلیپ تخریب یک واحد مسکونی در بندرعباس واکنش‌هایی در پی داشت که شهرداری منطقه ۴ با صدور یک اطلاعیه در این زمینه شفاف‌سازی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، روز گذشته ویدیویی از تخریب یک واحد مسکونی توسط عوامل شهرداری در فضای مجازی منتشر شده و دست به دست می‌شود.

راوی فیلم محل اجرای این عملیات تخریب واحد مسکونی را محله "تپه الله اکبر" معرفی می‌کند و برخی ادعاها را علیه مسئولان و انجام دهندگان تخریب مطرح می‌کند که همین امر هم در فضای مجازی واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

در همین راستا شب گذشته شهرداری منطقه یک اطلاعیه صادر و در مورد تخریب بخشی از یک ملک مسکونی شفاف‌سازی کرد.

در اطلاعیه شهرداری آمده است: در راستای اجرای قانون و رای کمیسیون ماده 100 برابر پیگیری‌های اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب شرق کشور که صاحب آن زمین است، ملک فوق واقع در "تپه الله اکبر" کنار آن اداره تصرفی بوده و زمین آن همراه با سند و مستندات قانونی متعلق به آن اداره است.

در درخواست صاحب این ملک و دستور دادستانی ملک فوق آزاد شده است و شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی در این مسئله صرفا دستور دادستان که مدعی‌العموم است را اجرا کرده و هیچ دخل و تصرفی در این مسئله ندارد، زمین فوق مساحتی بالغ بر 735 متر مربع دارد و سازمان ارتباط رادیویی درخواست آزادسازی ملک را داشته و پس از گرفتن مجوزهای قانونی از دادستانی توسط شهرداری اقدام به پیگیری کرده و ملک خود را آزاد کرده است.


در این راستا شهرداری در تذکرات پی درپی و نصب پلاکارد به دستور مقام قضایی جهت اطلاع متصرف اقدام کرده اما به بهانه‌های مختلف از تخریب و واگذاری ملک به صاحب آن ممانعت می‌‌کردند و بنابراین در تاریخ 9 بهمن امسال با حضور نماینده دادستان و عوامل انتظامی، بخشی از دیوار حدود 9 متری عرض و یک قطعه به اندازه 12 متر مربع که خالی از سکنه بوده و بدون درب و پنجره که داخل آن سیمانی رویت شده را تخریب کردند.


با توجه به عزم ملی قوه قضائیه پیرامون رفع تصرف برخی زمین‌ها، شهرداری بندرعباس به‌ عنوان اجرا کننده در این زمینه صرفاً در جهت اجرای دستورات مقام قضایی اقدام و انجام وظیفه کرده و هیچ گونه دخل و تصرفی خارج از موازین و قوانین را در دستور کار خود ندارد.

شهروندان گرامی باید به این نکته توجه داشته باشند که بدون حکم مقام قضایی و حضور نماینده مدعی‌العموم هیچ اقدامی از جانب شهرداری در سطح شهر در جهت تخریب منازل تصرفی انجام نخواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد