hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۴۰ درصد افزایش یافت

بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۴۰ درصد افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش ۴۰ درصدی بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: از ۴۰ بستری بخش کرونایی در هفته گذشته اکنون به ۷۸ بیمار رسیده است که در هفته آینده میزان بستری‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه 4 شهرستان استان از رنگ زرد به نارنجی تبدیل شد اظهار داشت: اکنون بوشهر، دشتستان، تنگستان و گناوه در وضعیت نارنجی و دیر، کنگان و دشتی در حالت زرد کرونایی قرار دارند.

حمزه اعتماد، کل مبتلایان به کرونا در 2 سال گذشته را 91 هزار نفر دانست و افزود: یک هزار و 157 بیمار مربوط به 9 روز نخست بهمن ماه است که در مقایسه با 9 روز آخر دی ماه 370 درصد افزایش یافته است.

بیش از 40 درصد تست‌های کرونایی استان بوشهر مثبت است

وی وضعیت نتایج تست‌های کرونایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از 5 درصد نتایج مثبت تست‌های کرونایی اکنون به 40 درصد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز شرایط کنونی در پیک ششم کرونا را اضطراری و خاص دانست و افزود: تزریق واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها در این شرایط بسیار مهم است.

حسن ملکی‌زاده سرایت سویه اومیکرون را وحشتناک دانست و تصریح کرد: این سویه در مدت کوتاهی می‌تواند بیماران را به شدت افزایش دهد چون قدرت انتقال بیماری این سویه بسیار بالا است.

وی از آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر برای رسیدگی به بیماران خبر داد و بیان کرد: اورژانس رسیدگی به بیماران کرونایی به‌صورت سرپایی افزایش یافته است.

بدهی 500 میلیارد تومانی این دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بدهی 500 میلیارد تومانی این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: بدهی این دانشگاه به بخش‌های مختلف و مدافعان سلامت بیش از 500 میلیارد تومان است که تأمین این اعتبار برای تسریع در خدمات‌رسانی به بیماران امری مهم و ضروری است.

ملکی‌زاده بر پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تأکید کرد و افزود: مدارس حضوری مقطع ابتدایی و پیش دبستانی باید مدت کوتاهی تعطیل شود و به‌صورت فضای مجازی فعالیت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر نیز با بیان اینکه بهداشت درمان را نوک پیکان خدمات‌رسانی به جامعه هدف دانست و تصریح کرد: باید به کادر درمان، پرستار و زیرساخت‌های درمانی توجه ویژه شود.

اصغر جعفری باتأکید بر آمادگی همه بیمارستان‌ها در بخش‌های دولتی، نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی و مراکز درمانی دیگر برای رسیدگی به بیماران خاطر نشان کرد: باید به مراکز آموزشی در همه بخش‌ها توجه ویژه شود در این جلسه مقرر شد مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی برای مدت یک هفته به صورت حضوری تعطیل شود و به‌صورت مجازی فعالیت کند.

وی برگزاری مراسم جشن‌های ایام‌الله دهه فجر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه باید این مراسم در فضای باز برگزار شود گفت: برپایی مراسم راهپیمایی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه این روز از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر با بیان اینکه تعداد مبتلایان هر روز در پیک ششم رو به افزایش است خاطر نشان کرد: این آمارها نشان دهنده این است که در حال وارد شدن در شرایط جدید کرونا هستیم که ان‌شاءالله این شرایط مهار و کنترل شود تا وضعیت حاد برای این استان حادث نشود.

جعفری با بیان اینکه وضعیت زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر محدود است اضافه کرد: لازم این زیر ساخت‌ها به شکل خوب و منطقی تجهیز شود و مقرر شد در تأمین تجهیزات درمانی و دارویی پیش‌بینی لازم شود.

وی بیان کرد: پزشکان حتی‌الامکان نسخه نویسی الکترونیکی مورد توجه قرار دهند و بیمارانی که وضعیت حاد ندارند را در منزل قرنطینه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر توجه به کنترل خدمه شناور و کشتی‌های صیادی و تجاری در پیشگیری از بیماری کرونا را مورد تأکید قرار داد.

جعفری بر دورکاری بانوان ادارات تأکید کرد و افزود: برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون استفاده از دورکاری مادران شاغل باردار یا دارای فرزند مورد توجه قرار بگیرد.

افزایش 40 درصدی بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم از افزایش 40 درصدی بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: از 40 بستری بخش کرونایی در هفته گذشته اکنون به 78 بیمار رسیده است که در هفته آینده میزان بستری‌ها افزایش می‌یابد.

جعفر زارعی‌زاده با اشاره به اینکه شدت ابتلا به امیکرون به مراتب نسبت به سویه‌های قبلی بالاتر است افزود: مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید دقت کامل کنند و کم‌توجهی این مهم سبب افزایش مبتلایان به امیکرون شده است.



وی با اشاره به تبدیل 4 شهرستان بوشهر، دشتستان، گناوه و تنگستان به وضعیت نارنجی کرونایی خاطر نشان کرد: با ادامه این روند و اگر مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی نگیرند قطعاً در هفته‌های آینده یکسری از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به کیت‌های تشخیصی پرداخت و تصریح کرد: تا حدود زیادی کیت‌های تشخیصی امیکرون در استان تهیه و خریداری شده است.

زارعی‌زاده با اشاره به فوتی‌های کرونایی افزود: تاکنون 2 هزار و 37 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 91 هزار و 170 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد