hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش ۶۰ درصدی بیماران کرونایی در کرمان/ زنگ خطر شیوع سویه امیکرون در بزرگترین استان

افزایش ۶۰ درصدی بیماران کرونایی در کرمان/ زنگ خطر شیوع سویه امیکرون در بزرگترین استان

افزایش ۶۰ درصدی بیماران کرونایی در استان کرمان زنگ خطر شیوع سویه امیکرون و موج ششم کرونا در بزرگترین استان کشور را به صدا در آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، حدود دو سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و حالا چند روزی است که زنگ خطر شیوع سویه امیکرون در کشور و استان کرمان به صدا در آمده و به گفته حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد بستری‌های کرونایی در استان 25 درصد افزایش پیدا کرده و استان کرمان در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران سرپایی کرونایی در استان افزایش پیدا کرده و 60 درصد مراجعه کنندگان تست کرونای آنها مثبت می‌شود ادامه داد: اکثریت جمعیت استان کرمان واکسینه شدند اما استقبال از تزریق دز سوم واکسن پایین است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه در چند روز اخیر و به طور مشخص از اوایل بهمن ماه به صورت محسوسی شاهد روند افزایشی موارد جدید بیماری با یک شیب بسیار تند هستیم اظهار داشت: این روند افزایشی را هم در بخش بیماران سرپایی و هم در موارد بستری شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها کشور که تا هفته آخر دی ماه در وضعیت آبی و زرد قرار داشتند و از ابتدای بهمن ماه به نارنجی و قرمز تغییر رنگ دادند گفت: در استان کرمان هم این اتفاق افتاده و شهرهای بزرگ و پر جمعیت استان مانند کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه تعداد بیماران ما هم بین 50 تا 60 درصد در شهرهای مختلف افزایش داشته است افزود: عمده مواردی را هم که شناسایی می‌کنیم ناشی از سویه امیکرون است که منجر به شیوع موج ششم کرونا در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه تا دو هفته قبل سؤال عمده این بود که آیا موردی از سویه امیکرون در استان داریم یا نه و حالا این سؤال مطرح است که آیا موارد غیر از سویه امیکرون هم داریم تصریح کرد: در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق موارد شناسایی شده در استان ناشی از سویه امیکرون هستند.

صحبتی با بیان اینکه سویه امیکرون چند ویژگی مهم دارد گفت: موارد این بیماری بسیار سریع گسترش پیدا کرده و سرعت تکثیر و انتشار آن بسیار بیشتر از سویه دلتا است، اگر کسانی که مبتلا می‌شوند، خانواده و افراد یک گروه را درگیر می‌کنند و از سوی دیگر این سویه جدید تمایل زیادی به درگیری و ابتلای اطفال دارد و در این سویه جدید موارد ابتلای کودکان و نوجوانان را بیشتر از بقیه سویه‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی بیان کرد: برخلاف تصور عموم که امیکرون یک سویه خفیف و ملایم است چون تعداد موارد زیادی را درگیر می‌کند، درصد کم ابتلای شدید هم می‌تواند منجر به پر شدن ظرفیت بیمارستانی و ایجاد موارد شدید و مرگ و میر شود.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه راه‌های پیشگیری از بیماری و ابتلا در سویه جدید مانند سویه‌های قبلی است ادامه داد: بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 سال از روز قبل آغاز شده است و واکسن تزریق شده به کودکان از نوع سینوفارم و یا پاستور است.



وی با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 150 مورد است.

صحبتی ادامه داد: از این تعداد 94 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 12 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 13 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 11 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 20 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

وی با اشاره به بستری 58 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: خوشبختانه موردی از فوت بیماران کرونایی گزارش نشده و مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا همچنان 5 هزار و 132 مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 183 هزار و 28 دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 934 هزار و 381 دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان 534 هزار و 619 دوز است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد