hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش ۲۵ درصدی نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک در پایتخت

افزایش ۲۵ درصدی نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک در پایتخت

با تصویب لایحه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در جلسه امروز شورای شهر تهران، نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک در سال آینده ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران، تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال 1401 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این لایحه اظهار کرد: قیمت پایه طرح برای سال آینده حداکثر 30 درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مجوز ورود 103 هزار خودرو برای محدوده طرح اظهار کرد: 53 هزار خودرو از این تعداد سهمیه و مابقی مجوز روزانه دریافت می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به قیمت پایه مجوز ورود به محدوده طرح تصریح کرد: در حال حاضر قیمت پایه این مبلغ 45500 تومان در نظر گرفته شده است که البته ضرایبی نیز پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به ضرایب آلایندگی و زمانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: از درآمد طرح ترافیک می‌توان به 40 درصد ساماندهی طرح‌های ترافیکی، 40 درصد به نوسازی ناوگان حمل و نقل، 20 درصد به توسعه شبکه مترو اشاره کرد.

شفیعی ادامه داد: از جمله سهمیه‌هایی که برای طرح ترافیک در نظر گرفته شده است جانبازان به صورت رایگان، بیماران خاص و معلولان نیز از تخفیف 90 درصدی استفاده خواهند کرد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جرایم ورود به طرح ترافیک کم است، گفت: با افزایش نرخ طرح ترافیک فاصله این میزان با جرایم بسیار کمتر می‌شود و این کار منجر به افزایش تخلفات و ورود بدون مجوز به طرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید پیگیری شود تا با تعاملات با پلیس راهور میزان جریمه‌ها افزایش یابد.

پیرهادی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای خروج خودروهای فرسوده ندارد، گفت: ما در تهران با چند میلیون خودرو فرسوده، موتورسیکلت، کامیون و اتوبوس روبه‌رو هستیم.

سید احمد علوی نیز با اشاره به اینکه محدوده ورود به کاهش آلودگی هوا و طرح ترافیک باید بازنگری شود، گفت: این مسئله باید مورد توجه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار بگیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد