hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان دو برابر شد

آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان دو برابر شد

شمار بستری‌شدگان کرونایی هفته گذشته در گیلان ۱۲۵ نفر و اکنون ۲۵۱ نفر است که افزایش دو برابری دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، طبق آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 251 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 67 نفر از این تعداد بیماران 24 ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

همچنین 32 نفر از بیماران کرونایی در استان گیلان به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند؛ لازم به ذکر است که شمار کل بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان نسبت به هفته گذشته که 125 نفر بود دو برابر شده است.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون یک شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی، 4 شهرستان در رنگ‌بندی آبی کرونایی و مابقی 12 شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد کما اینکه هفته گذشته همه شهرستان‌ها آبی بود.



شهرستان لاهیجان تنها شهرستان نارنجی استان گیلان و املش، شفت، صومعه‌سرا و تالش 4 شهرستان آبی استان گیلان هستند که در پی افزایش شمار بستری‌شدگان کرونایی در هفته گذشته از رنگ‌بندی آبی به نارنجی و زرد تغییر وضعیت داده‌اند.

واکسیناسیون کرونا نیز همچنان با سرعت خوبی در استان گیلان در حال انجام است و به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اکنون بیش از 95 درصد مردم استان دز نخست واکسن کرونا و بیش از 89 درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

همچنین 666 هزار نفر از جمعیت گروه‌های هدف در گیلان معادل 30 درصد جمعیت استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و بدین ترتیب استان گیلان همچنان استان نخست در انجام واکسیناسیون کرونا است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 461 مرکز واکسیناسیون کرونا در سطح استان و 215 مرکز در شهرستان رشت به واکسیناسیون گروه‌های هدف مشغول هستند چرا که واکسیناسیون از عوامل کم شدن اثرات پیک‌های کرونا است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد