hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست

حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مدیران مدرسه به هیچ وجه حق ندارند دانش آموزان را با بهانه‌هایی چون نمره منفی و کم کردن نمره حضور در کلاس، دانش آموزان را وادار به آمدن به مدرسه بکنند.

یونس جاوید نسب در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گلایه برخی از والدین از حضوری شدن کلاس‌های درس و نگرانی آنها از ابتلای فرزندانشان به کرونا اظهار کرد: هر چند سیاست آموزش و پرورش تشویق و ترغیب دانش آموزان به آموزش حضوری و رفتن به مدرسه است ولی در این خصوص هیچ اجباری وجود ندارد و دانش آموزانی که به هر دلیل شرایط حضور در سر کلاس درس را ندارند، می‌توانند به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد آموزش‌های خود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: مدیران مدرسه به هیچ وجه حق ندارند دانش آموزان را با بهانه‌هایی چون نمره منفی و کم کردن نمره حضور در کلاس، دانش آموزان را وادار به آمدن به مدرسه بکنند.

جاوید نسب تاکید کرد: هیچ دانش آموزی قرار نیست به خاطر عدم حضور در مدرسه از آموزش جا بماند چون بستر فضای مجازی برای آموزش همچنان آماده است و آموزش مجازی در هیچ مدرسه‌ای نباید متوقف شود.

این مسئول تاکید کرد: البته با توجه به اینکه معلمان در فضای مدرسه با تمرکز بیشتری می‌توانند مطالب آموزشی را ارائه دهند، حضور آنان در مدارس الزامی است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش آنلاین، دانش آموزان می‌توانند از طریق شبکه شاد، به دروس آموزش داده شده به صورت آفلاین هم دسترسی داشته باشند.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز در پاسخ به اینکه آیا با توجه به شیوع سویه جدید کرونا احتمال تعطیلی مدارس وجود دارد، گفت: بنا به دستور رئیس جمهور تعطیلی مدارس به شکل قبل اتفاق نمی افتد ولی تصمیم گیری در خصوص نحوه حضور دانش آموزان در مدارس با توجه به وضعیت هر استان به عهده استانداران گذاشته شده است.

جاوید نسب ابراز کرد: آموزش و پرورش دستگاهی مجری است و در این خصوص تابع مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد