hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گره ترافیک"خیابان سپاه" دهدشت کورتر شد/ معضلی که بلای جان بیماران اورژانسی شده است

گره ترافیک"خیابان سپاه" دهدشت کورتر شد/ معضلی که بلای جان بیماران اورژانسی شده است

بی تدبیری مسئولان شهری در شهرستان کهگیلویه سبب پدید آمدن گره ترافیک در «خیابان سپاه» دهدشت شده و روز به روز این گره به‌جای اینکه باز بشود کورتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت ، ترافیک خیابان سپاه مرکز شهرستان کهگیلویه با توجه به وجود بیمارستان امام خمینی، کلینیک تخصصی، تجمع مطب بسیاری از پزشکان و داروخانه‌های شهر و همچنین چندین درمانگاه خصوصی روزانه به یک معضل تبدیل شده است.

از طرفی تجمع آژانس‌های بی سیم و تاکسی تلفنی‌ها و همچنین تاکسی‌ها درون شهر در جلوی درب بیمارستان مشکلات زیادی را برای مردم و مراجعین ایجاد کرده و گاهی این ترافیک به گونه‌ای بوده که متاسفانه امکان تردد برای انتقال بیماران اورژانسی به سختی امکان پذیر است.

متاسفانه چندی پیش بر اثر ترافیک به وجود آمده آمبولانس اورژانس بیمارستان نتوانست به موقع شخصی را که از ارتفاع سقوط کرده بود به بیمارستان انتقال دهد که این اتفاق منجر به فوت این فرد شد.

به همین دلیل در جلسه شورای ترافیک شهرستان کهگیلویه یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه بحث ترافیک در این خیابان بود و سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در مورد ترافیک به وجود آمده در این خیابان به خصوص جلوی درب بیمارستان امام خمینی و مشکلات به وجود آمده اظهار داشت: متاسفانه پارک دوبله و سوبله برخی از ماشین‌های شخصی جلوی بیمارستان موجب بروز مشکلاتی برای ارائه خدمات درمانی شده است.

ترافیک بلای جان بیماران اورژانسی شده است

سید منصور تقوی مفرد افزود: در مواردی آمبولانس برای رساندن بیماران اورژانسی به بیمارستان در ترافیک به وجود آمده گیر کرده که یک مورد منجر به فوت یک بیمار اورژانسی شد.

وی عنون کرد: در این خیابان تعداد مطب‌های پزشکان افزایش چشمگیری داشته به‌طوری که تعداد زیادی از مغازه‌ها و حتی منازل مسکونی در این خیابان تبدیل به مطب، کلینیک خصوصی، آزمایشگاه و داروخانه شده که این مسئله بر ترافیک روزانه افزوده است.

تقوی مفرد با بیان اینکه متاسفانه هر روز بر تعداد این مراکز درمانی در این خیابان افزوده می‌شود، ادامه داد: باید برای مشکل ترافیک این نقطه از شهر چاره اندیشی شود تا دیگر شاهد بروز مشکلات از این قبیل برای بیمارستان و به‌خصوص بخش اورژانس آن نشویم.

سرپرست شهرداری دهدشت نیز با بیان اینکه باید ساختمان‌های بهداشت و درمان به صورت عادلانه توزیع شوند، گفت: با توجه به وجود اورژانس و حساسیت مربوط به آن در خیابان و از طرفی بیشتر محل‌هایی که تبدیل به مطب پزشکان، کلینیک‌ها، آزمایشگاه و داروخانه شده علاوه بر اینکه این ساختمان‌ها کاربری درمانی ندارند، بلکه کاربری تجاری نیز دارند.

سید علی موسوی افزود: در صورتی که شبکه بهداشت و درمان کسانی را که قصد احداث مطب پزشکی، کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه دارند را به ما معرفی کنند برا آنها مجوز صادر نمی‌کنیم تا بحث کاربری را حل کنند که این اقدام می‌تواند موجب کاهش درخواست برای مطب و کلینیک‌های درمانی در این خیابان شود.

رئیس شورای شهر دهدشت ضمن مخالفت با این بهانه نمی‌توان برای اشخاص محدودیت ایجاد کرد، ادامه داد: در مرحله اول باید عدالت و توزیع عادلانه توسط شبکه بهداشت انجام می‌گرفت و بدون پیش‌بینی پارکینگ، بیمارستان و کلینیک را یکجا متمرکز نمی‌کرد.

بازنگری در جانمایی مراکز درمانی

محمد آران پور با بیان اینکه بیشتر تجمع ماشین موجود در این خیابان مربوط به مراجعان به بیمارستان و کلینیک تخصصی دهدشت است، یادآور شد: باید از قبل برای مجتمع‌های درمانی و بهداشتی پارکینگ پیش‌بینی می‌شد و الان نباید جور آن را مطب‌ها و درمانگاه های خصوصی بکشند.

معاون عمرانی فرماندار با بیان اینکه این شورا از لحاظ قانونی نمی‌تواند احداث مطب پزشکی، درمانگاه خصوصی، آزمایشگاه و داروخانه را ممنوع کند، گفت: باید در چارچوب قانون برای این کار چاره اندیشی شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه در این جلسه ضمن انتقاد شدید از عملکرد اداره راهدای و شهرداری گفت: چرا تا کنون شهرداری نسبت به احداث پارکینگ عمومی برای مکان‌های پر تردد اقدامی نکرده است.

سید عبدالعزیز موسوی با بیان اینکه بحث توزیع عادلانه مربوط به خدمات دولتی است و در بحث مراکز خدمات خصوصی بحث انتفاء است از لحاظ قانونی نمی‌توانیم که از راه اندازی مطب‌ها، درمانگاه و آزمایشگاه‌های خصوصی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه برای کنترل ترافیک و جلوگیری از پارک‌های دوبل و راه بندان توسط مراجعان به بیمارستان باید شهرداری پارک‌بان در این منطقه قرار دهد و پلیس راهور نیز برای کنترل نیروی کافی را قرار دهد.



به گزارش خبرگزاری تسنیم ، تجمیع بیمارستان 200 تخت خوابی دهدشت و کلینک تخصصی دهدشت بدون پیش‌بینی مکان پارکینگ برای مراجعان خود یکی از مهمترین بروز مشکلات ترافیکی در این نقطه از شهر است.

در صورت راه اندازی بلوک زایشگاه، بیمارستان تامین اجتماعی و دانشکده پرستاری که همه این ساختمان‌ها قرار است در محوطه بیمارستان امام خمینی دهدشت راه‌اندازی شوند بر مشکل بار ترافیکی این خیابان افزوده می‌شود که می‌طلبد مسئولان از هم اکنون برای حل آن چاره اندیشی کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد