hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش نحوه فعال کردن رومینگ ایرانسل و همراه اول

آموزش نحوه فعال کردن رومینگ ایرانسل و همراه اول

چنانچه به تازگی قصد مسافرت به خارج از کشور را دارید، دانستن نحوه فعالسازی رومینگ یکی از ضروریات می باشد. در این مطلب فعال کردن رومینگ ایرانسل و همراه اول، دو اپراتور مطرح کشور آموزش داده می شود

اپراتورهای مطرح کشور شامل ایرانسل، همراه اول و رایتل خدمات رومینگ گوشی همراه را ارائه می دهند و نحوه فعالسازی هر یک متفاوت می باشد. این مطلب به آموزش فعال کردن رومینگ ایرانسل و همراه اول می پردازد.


آموزش نحوه فعال کردن رومینگ ایرانسل و همراه اول

اگر شما هم به تازگی رفتن به یک مسافرت خارجی را در ذهن می پرورانید، لازم است با نحوه فعال سازی رومینگ آشنا باشید. رومینگ قابلیتی است که به افراد اجازه می دهد بعد از خارج شدن از کشور، بتوانند از سیمکارت خود استفاده و با داخل کشور تماس برقرار کنند.
برخی افراد در طی سال به دلایل متعددی مانند تفریح، کار و … به خارج از کشور سفر می کنند. ولی یکی از چالش های مسافرت به خارج از کشور، برقراری تماس با داخل کشور می باشد. زیرا هر اپراتور فقط محدوده جغرافیایی مشخصی را تحت پوشش دارد. از این رو سبب می شود تا هنگام غیرفعال بودن رومینگ سیم کارت، فرد نتواند در خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش، تماس برقرار کند.



در کشور ما سه اپراتور مطرح ایرانسل، همراه اول و رایتل خدمات رومینگ گوشی همراه را ارائه می دهند که نحوه فعال سازی هر یک با دیگری فرق دارد. در این مطلب قصد داریم نحوه فعال کردن رومینگ دو اپراتور مطرح ایرانسل و همراه اول را آموزش دهیم. با استفاده از این آموزش، به راحتی می توانید رومینگ گوشی را فعال نمایید.


فعال کردن رومینگ ایرانسل

به طور کلی در سفرهای برون مرزی و خارج از کشور، جهت استفاده از خدمات اپراتورهای داخلی، ضروری است که رومینگ بین المللی گوشی همراه فعال شود. با توجه به شرایط، گاه این فعال سازی به طور پیش فرض صورت گرفته و بعضا باید آن را به صورت دستی فعال نمود.

همانگونه که پیشتر هم اشاره شد هر اپراتور، فقط محدوده جغرافیایی مشخصی را پوشش می دهد و کاربرانی که سیمکارت یک اپراتور را در اختیار داشته باشند، اگر از آن محدوده خارج شوند، دیگر نمی توانند به برقراری تماس، ارسال پیامک یا استفاده از اینترنت سیم کارت خود بپردازند. ایرانسل نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

ولی مسئله ای که باید به آن توجه نمود این است که خروج از محدوده تحت پوشش یک اپراتور مانند ایرانسل به هیچ وجه به معنی عدم استفاده از سیمکارت تا بازگشت به کشور نیست. برای این امر راه حلی در نظر گرفته شده و آن رومینگ ایرانسل می باشد. با فعال کردن رومینگ ایرانسل می توانید در سفر خارجی خود نیز همانند قبل از سیم کارت و خدمات آن بهره بگیرید.


ولی موضوعی که ضرورت دارد آن را در نظر بگیرید، نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل و هزینه های مربوط به آن می باشد. در ادامه روش انجام کار آموزش داده می شود. برای فعال سازی رومینگ ایرانسل شما به کد فعال سازی نیاز دارید. رایج ترین روشی که می توان از آن برای فعال کردن رومینگ استفاده نمود، شماره گیری کد دستوری #۱*۱۱۱۱* می باشد. به این ترتیب وارد صفحه شماره گیر گوشی همراه خود شده و این کد را شماره گیری نمایید.

در ادامه پیامکی برای شما نمایش داده می شود که رومینگ گوشی با موفقیت شما فعال شده است.

باید توجه کنید استفاده از این روش تا قبل از سفر امکان پذیر است از این رو پیش از شروع مسافرت رومینگ خود را فعال نمایید.

طریقه تماس بعد از رومینگ ایرانسل

با فعال سازی رومینگ ایرانسل شما می توانید در مسافرت های خارج از کشور نیز از سیم کارت خود جهت برقراری تماس تلفنی، ارسال یا دریافت پیامک یا استفاده از اینترنت بهره بگیرید. پس از فعال کردن رومینگ ایرانسل در صورتی که بخواهید تماسی را برقرار کنید با ۴ حالت مختلف روبرو خواهید بود.


۱. تماس با شماره ای خارج از کشور مقصد یا تماس با شماره ای در ایران:

برقراری این نوع تماس باید در قالب تماس بین المللی انجام شود. به این معنا که شما باید کد کشور مدنظر را به همراه شماره تماس فرد مدنظر بدون صفر ابتدایی به صورت *******۰۰۹۸۹۳۶ شماره گیری کنید.

دقت کنید که کد ۰۰۹۸ مربوط به ایران بوده و در صورت نیاز به برقراری تماس با شماره ای بیرون از کشور ایران باید کد کشور مدنظر را جایگزین کنید.

۲. دریافت تماس از شماره ای خارج از کشور مقصد یا شماره ای در ایران:

پس از فعال سازی رومینگ ایرانسل، دریافت تماس از شماره ای از داخل ایران یا شماره ای به جز کشور مقصد به همان شیوه گذشته امکان پذیر است. یعنی افرادی که با استفاده از شماره ایران با شما تماس بگیرند، باید شماره تماس را به صورت معمول ******۰۹۳۵ شماره گیری کنند.


افرادی که قصد برقراری تماس با شما را خارج از کشور مقصدتان دارند باید ابتدا کد ۰۰۹۸ و بعد شماره شما *******۰۰۹۸۹۳۶ را وارد نمایند. دقت کنید که  هزینه تماس دریافتی وقتی رومینگ گوشی هرماه فعال است بر عهده شما خواهد بود.

۳. تماس با شماره ای از کشور مقصد:

اگر بخواهید توسط شماره ایرانسلی خود با شماره ای در داخل کشور مقصد تماس داشته باشید باید مانند یک تماس معمولی همان کشور اقدام کنید. زیرا پس از فعال سازی رومینگ ایرانسل، خط شما به یک خط از همان کشور تبدیل شده است.

۴. دریافت تماس از شماره کشور مقصد:

اگر در کشور مقصد مسافرت تان فردی بخواهد با شما تماس برقرار کند، می تواند یک تماس معمولی همانند آن کشور را داشته باشد. دقت کنید که اگر بعد از فعال سازی رومینگ ایرانسل بخواهید پیامک ارسال کنید باید دقیقا مانند روش های برقراری تماس که پیشتر اشاره شد عمل کندی و شماره را در یکی از فرمت های ذکر شده وارد نمایید.

 هزینه تماس در رومینگ ایرانسل

مسئله ای که باید در ابتدای کار به آن توجه کنید این است که همه سیم کارت های اعتباری یا دائمی که قابلیت رومینگ را روی گوشی همراه فعال نموده اند با تعرفه های مختلفی نسبت به هزینه های معمول روبرو می شوند. از این رو لازم است اول تعرفه تعریف شده برای منطقه ای که قصد مسافرت به آن جا را دارید از طریق وب سایت ایرانسل جستجو کنید.

به این ترتیب به وب سایت ایرانسل>سرویس رومینگ>مکالمه> خدمات و سرگرمی مراجعه نموده و تعرفه رومینگ مربوط به کشور مقصد را بررسی نمایید.

چطور رومینگ ایرانسل را غیر فعال کنیم؟

اگر به هر دلیلی مانند اتمام سفر خارجی خود تصمیم گرفته تا رومینگ گوشی را غیر فعال کنید باید همان مسیری که در آغاز اشاره شد را اجرا کنید. ابتدا کد دستوری#۲*۱۱۱۱* را توسط شماره گیر گوشی همراه خود شماره گیری نمایید.

در ادامه پیامی مبنی بر این که سرویس رومینگ شما با موفقیت غیرفعال شده است، نشان داده خواهد شد. از این به بعد هزینه های شما مطابق با تعرفه های عادی محاسبه می شود.

فعال سازی رومینگ همراه اول

در این بخش، فعال سازی رومینگ همراه اول آموزش داده می شود. در حال حاضر رومینگ بین الملل همراه اول با ۲۷۱ اپراتور در ۱۱۲ کشور قابل استفاده می باشد.

برای برخی شماره ها به محض وارد شدن به کشور مقصد، سرویس رومینگ همراه اول فعال می گردد، ولی برای برخی دیگر باید پیش از سفر به دفاتر خدمات تلفن همراه مراجعه یا با روش های زیر این سرویس را فعال نمایید.

۱. شماره گیری کد دستوری #۲۹*۱۰* . ضمنا با شماره گیری کد #۶*۱* هم رومینگ همراه اول فعال می شود.

۲. ارسال عدد ۲۹ به سر شماره ۱۰

چند نکته:

  • سرویس رومینگ برای همه سیم کارت های همراه اول قدیمی، فعال می باشد و به فعال سازی مجدد آن نیاز نیست.
  • سیم کارت های دائمی از تاریخ ۳۰ مرداد ۹۲ فاقد سرویس رومینگ هستند. به این ترتیب این سیمکارت ها را باید پیش از مسافرت خارجی با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی رومینگ آن را فعال نمایید.
  • سیمکارت های دائمی با پیش شماره ۹۱۰ نیز فاقد سرویس رومینگ بوده، از این رو برای فعالسازی رومینگ این سرویس به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و با پرداخت مبلغی سرویس رومینگ خط را فعال نمایید.

طریقه استفاده از رومینگ همراه اول

تماس از گوشی همراه: اگر با گوشی همراه خود می خواهید یک تماس رومینگ برقرار کنید باید در ابتدا کد ۰۰۹۸ را وارد و سپس شماره همراه فرد مد نظر را بدون صفر اول آن وارد کنید. به طور مثال اگر شماره مخاطب شما *******۰۹۱۰ می باشد با استفاده از سرویس رومینگ باید *******۰۰۹۸۹۱۰ را شماره گیری نمایید.


تماس از تلفن ثابت: اگر بخواهید با شماره تلفن ثابت تماسی با خارج از کشور برقرار نمایید، باید ابتدا کد ۰۰۹۸ بعد کد شهر کشور مدنظر را بدون صفر و سپس شماره تلفن همراه مخاطب خود را وارد نمایید.

اطلاع تعرفه های رومینگ همراه اول

جهت اطلاع از تعرفه های رومینگ همراه اول، ۴ روش پیش رو خواهد بود.

  1.  تماس با ۹۹۹۰
  2. ارسال پیامک نام یا کد کشور بدون صفر به شماره ۸۰۷۰
  3. ارسال پیامک R، اسم یا کد کشور بدون صفر به شماره ۹۹۰۰۰۹
  4. مراجعه به سایت همراه اول و وارد نمودن کشور مقصد
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد