hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلایه سمنانی‌ها‌ از قطعی مکرر برق/ خاموشی‌هایی که صدمات فراوانی به زندگی روزمره مردم وارد می‌کند

گلایه سمنانی‌ها‌ از قطعی مکرر برق/ خاموشی‌هایی که صدمات فراوانی به زندگی روزمره مردم وارد می‌کند

گرمای هوا سبب شد سومین ماه بهار ۱۴۰۰ با قطعی برق آغاز شد و مردم با چالش‌های بسیاری در زمینه آسیب‌های قطعی برق همراه شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، باتوجه به مشکلات اقتصادی که در چند سال اخیر در خانه‌های مردم رخنه کرده است؛ این قطعی‌های برق‌ ناگهانی سبب شده تا مردم نگران آسیب لوازم خانگی خود باشند.

در فصل تابستان 1400 نیز به علت افزایش دمای هوا و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی مصرف برق به اوج خود رسیده که این موضوع سبب نزدیک شدن تقاضای مصرف به عرضه برق شده و در نتیجه برای کنترل آن ممکن است ساعاتی قطعی برق اتفاق بیفتد.

به طور کلی، خاموشی به هر دلیلی که باشد، صدمات جبران ناپذیری هم به اقتصاد کشور و هم به زندگی روزمره مردم وارد می‌کند.

با توجه به این موضوع که بسیاری از صنایع بزرگ نیازمند برق برای ادامه حیات هستند، خاموشی می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به آن صنعت و در نهایت به اقتصاد کشور وارد کند.

علاوه بر این یکی دیگر از بخش‌ هایی که شدیداً دچار ضرر و زیان‌های مالی می‌شوند، مشاغل خرد  است که بدون برق فروش، تولید و یا ارائه خدمت آن‌ها با مشکل مواجه شده و روند کارشان تا وصل شدن برق متوقف می‌شود که بعضاً ضررهای بسیاری را در پی این اتفاق متحمل می‌شوند.

پرداخت خسارت ناشی از قطع برق در تابستان سال 1400 به کجا رسید؟

اما آنچه که شاید کمتر به آن توجه می‌شود، زندگی روزمره مردم است که خاموشی‌ها آن را با آشفتگی روبرو می‌کند. طاقت فرسا بودن گرما، خاموش شدن تلفن‌های همراه، عدم امکان استفاده از وسایل برقی در زمان خاموشی و یا آسیب دیدن آن‌ها به علت خاموشی، کار نکردن آسانسورها و پمپ آب و. . . ، قطع شدن دستگاه‌های پزشکی در خانه‌هایی که از بیمار مراقبت می‌شود از جمله مشکلاتی است که قطعی برق با خود به همراه می‌آورد.

یکی از شهروندان سمنانی می‌گوید: پنج ماه قبل یکی از لوازم برقی خانگی ما سوخت اما هنوز هیچ اقدامی از سوی اداره برق برای جبران خسارت انجام نشده است.

خانم دیگری هم می‌گوید: در زمان نظافت منزل و جارو کردن یکی دو بار برق قطع شد و بعد از یک ماه موتور جاروبرقی که حدود یک سال پیش خریداری کرده بودیم، سوخت و ناچار شدیم هزینه زیادی برای تعمیر آن پرداخت کنیم. این روزها خرید وسیله برقی نو، بسیار سخت است و ناچار به تعمیر هستیم.

و یا خانم دیگری که می‌گوید: مشغول تماشای تلویزیون بودیم که برق قطع شد بعد از اینکه برق وصل شد؛ دیگر تلویزیون ما روشن نشد، توان خرید تلویزیون نو نداشتیم و همین تلویزیون را با هزینه یک میلیون و 500 تومانی مجددا تعمیر کردیم.

وی افزود: درخواست خود را حدود 6 ماه قبل در سامانه هم ثبت کردیم اما هنوز که خسارتی به ما پرداخت نشده است.

اینها بخشی از گزارش و گلایه‌های مردم از خسارت و آسیب وسایل برقی‌شان در پی خاموشی‌های تابستان است که گویا هنوز به درخواست برخی شهروندان برای پرداخت خسارت به وسایل برقی شان از سوی توانیر پاسخ داده نشده است.

قدس، مشاور فنی شرکت توزیع برق استان سمنان  درباره خساراتی که نوسانات برق به وسایل الکتریکی وارد می‌کند، اینگونه پاسخ داد: مشترکان خسارت‌دیده به نشانی (https://bime. tavanir. org. ir) کنند و در این سایت فرم پر کنند تا کارشناسان بیمه خسارات را پیگیری می‌کنند و بعد از برآورد شدن خسارات، بیمه آن را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: علت تأخیر در پرداخت خسارت‌های ناشی ازنوسانات برق به دلیل این بوده است که شرکت توانیر به صورت متمرکز برای سراسر کشور چندین بار مناقصه برگزار کرد و تکلیف این مناقصه سرانجام در دی ماه امسال مشخص شد و بیمه دی طرف قرارداد پرداخت خسارت شد.

مشاور فنی شرکت توزیع برق استان سمنان  بیان کرد: بنابراین تمامی افرادی که در سامانه ذکر شده ثبت نام کرده باشند و دارای کد رهگیری باشند می‌توانند برای دریافت خسارت به این سامانه مراجعه و کد رهگیری خود را وارد کنند.



قدس عنوان کرد: خسارت‌های ناشی از نوسانات برق مربوط به سه ماه نخست امسال در مرحله اول از طریق بیمه دی پرداخت می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد