hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تلاش برای رونق بیشتر بندر شادگان

تلاش برای رونق بیشتر بندر شادگان

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با پرداخت تسهیلات و تخفیف سود بازرگانی به دنبال تسهیل و رونق روند ورود و خروج کالا در بندر تجاری شادگان با محوریت صادرات هستیم.

عادل دریس در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت بندر شادگان اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌های اقتصادی در شهرستان شادگان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، رونق بندر تجاری شادگان است که خوشبختانه در سال جاری نیز توجهات بسیار خوبی به این بندر معطوف شد.

وی افزود: با پرداخت تسهیلات و تخفیف سود بازرگانی به دنبال تسهیل و رونق روند ورود و خروج کالا در این بندر تجاری با محوریت صادرات هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بندر شادگان با ظرفیت پذیرش شناورهای زیر ۵۰۰ تن و توانایی تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال، با هدف رونق کسب و کار و تجارت در منطقه با اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در انتهای خور بوخضیر ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.

دریس با اشاره به عملکرد بندر شادگان تصریح کرد: واردات کالاهای همراه ملوان، واردات کالاهای تجاری، صادرات کالا از جمله دام زنده غیر مولد، سرامیک و سنگ‌های ساختمانی، کاه و همچنین ترانزیت احشام از مبدا ترکیه و ارمنستان و اخذ کد ترانزیتی اختصاصی واردات و ترخیص پارچه از جمله عملکردهای این بندر در سال جاری است.

وی با اشاره به اقدامات توسعه‌ای در این بندر افزود: پیگیری تخصیص ۲۵ درصد تخفیف سود بازرگانی برای کالاهای وارده به بندر شادگان، فعال کردن رویه ترانزیت کالا، حمایت از صادرکنندگان‌، تسهیل رویه ورود کالای همراه ملوان از جمله تخصیص ۳۰ دستگاه نیسان برای هر شناور با تعرفه عوارض ۴ درصدی برای تعداد  ۹۷ قلم مجاز، افزایش تعداد سفرهای مجاز شناور و آمادگی جذب سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع مونتاژ، تبدیل و فرآوری، استحصال نمک، صنایع پایین دستی نفت و گاز و نیز فولاد از طریق واگذاری اراضی در قالب قراردادهای بلندمدت و تسهیل اخذ مجوزهای لازم، از جمله اقدامات صورت گرفته یا در حال پیگیری در بندر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به عملکرد بندر شادگان در سال جاری گفت: در سال جاری تعداد ۱۵ فروند شناور شامل ۷ شناور حامل کالاهای تجاری وارداتی، ۷ شناور کالاهای صادراتی مانند احشام، سنگ و سرامیک و یک شناور کالای ترانزیتی، تخلیه و بارگیری شده است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد