hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مشهد زرد شد/تصمیم‌گیری در مورد اعمال محدودیت‌ها در ستاد استانی مقابله با کرونا

مشهد زرد شد/تصمیم‌گیری در مورد اعمال محدودیت‌ها در ستاد استانی مقابله با کرونا

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مشهد در شرایط زرد کرونایی قرار گرفته، گفت: تصیم‌گیری در مورد اعمال محدودیت‌ها در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

دکتر محمد پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر شهرهای مشهد، بینالود(طرقبه و شاندیز)، خلیل‌آباد، فریمان و تایباد در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در وضعیت زرد و شهرستان تربت حیدریه در وضعیت نارنجی قرار دارد.

مراجعه ۱۲۴۳ نفر به مراکز منتخب کرونا طی روز گذشته

وی با بیان اینکه اگر با همین وضعیت پیش برویم، به زودی دوباره رنگ کرونایی مشهد تغییر خواهد کرد، ادامه داد: تغییر رنگ‌بندی‌ها همچنان براساس بیماران بستری است اما بیماران سرپایی ما افزایش بسیار زیادی داشته است. طی ۲ هفته گذشته مراجعه بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند افزایشی به خود گرفته است. روز گذشته ۱۲۴۳ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند که بیشترین تعداد در ۱۰ روز گذشته بوده است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: روز گذشته ۱۴۳ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی مناطق تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند. در حال حاضر ۳۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این دانشگاه و  ۸۴ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۳ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند. در حال حاضر ۴۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۱۰ بیمار از این تعداد در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند.

واکسیناسیون کودکان به محض رسیدن ابلاغیه انجام می‌شود

پهلوان در مورد واکسیناسیون کودکان تصریح کرد: ابلاغیه واکسیناسیون کودکان هنوز رسما به ما اعلام نشده اما به محض ابلاغ واکسیناسیون را انجام  خواهیم داد.

در آستانه پیک ششم هستیم

وی در خصوص آغاز موج ششم کرونا در مشهد خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آستانه پیک ششم قرار دارد.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی در مورد وضعیت مرگ‌ومیر کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه عنوان کرد: با افزایش موارد سر پایی، بستری و ICU مرگ‌ومیر هم افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه امیکرون سرعت انتقال بالاتری دارد، فاصله بین بیماران سرپایی و بستری در امیکرون کوتاه‌تر شده است. امیکرون به سرعت تبدیل به سویه غالب خواهد شد و تمام بیماران بستری کرونا احتمالا دچار امیکرون هستند. هر روز که می‌گذرد تعداد موارد امیکرون بیشتر می‌شود.

تصمیم‌گیری در مورد اعمال محدودیت‌ها در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا

پهلوان در خصوص اعمال محدودیت‌ها با توجه به زرد شدن رنگ مشهد تصریح کرد: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در مورد اعمال محدودیت‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. این جلسه شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا کنون حدود ۲۱ درصد از گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: ایمنی افراد در برابر ویروس کرونا بعد از پنج ماه از دریافت دوز دوم واکسن کاهش می‌یابد و لازم است تمام گروه‌های هدف در زمان لازم برای دریافت دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

وی  خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود به شرایط سخت ناشی از موج کرونا، این است که تمام مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون اقدام نمایند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد