hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چطور به سبک استایل پرپی (Preppy) لباس بپوشیم؟

چطور به سبک استایل پرپی (Preppy) لباس بپوشیم؟

استایل پرپی یک نوع استایل کژوال منظم و هوشمندانه است که همه آیتم‌ها در کل استایل باهم هماهنگ هستند. کلمه پرپی در اصل به فرم مدارس پیش‌دانشگاهی و کالج که در سواحل شرقی آمریکا پوشیده می‌شده اشاره دارد.

دنیای مد، دنیای زیبایی‎‌ها و رنگ‎‌هاست؛ هر خرده فرهنگی در هر خاستگاه جغرافیایی دارای زیبایی خاص خود و پوشش منحصربه‌فرد است. در ایران نیز هر قبیله و هر جای این سرزمین، خاستگاه پوشش خاصی وجود دارد که در زمان تفکر، نوع لباس خاص آن به ذهن شما خواهد آمد. یکی از استایل‎‌های معروف که در دنیای امروز بسیار محبوب شده است، استایل پرپی است. این سبک پوشش نیز از منطقه ‎ای از آمریکا وارد دنیای مد و استایل روزانه شد؛ در ادامه مطلب قصد داریم نگاهی جامع به این سبک خاص داشته باشیم و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم، پس با دلگرم همراه باشید.

در سبک preppy ، نقوش ساختاری ، رنگ‌های پاستلی ، لباس‌های رسمی و کلاسیک ، پارچه‎‌های چهارخانه و گلدوزی بیشترین عنصرهای مصرفی هستند. آراستگی و استایل کلاسیک ظرافت خاص خود را به همراه دارد. یکی از مشخصه‎‌های اصلی این سبک پوشش این است که باید پوشش خاص خود را پیدا کنید! برای پیدا کردن استایل خاص خود باید به اصول پوشش کلاسیک در کنار عناصر استایل زنانه یا اسپرت خود توجه داشته باشید. پوشش مناسب این سبک را باید مطابق با قوانین کشور خود و یا فرهنگ جغرافیای برگزینید.

خاستگاه استایل preppy کجاست؟

استایل‌ها و سبک‌های مختلفی در دنیای مد وارد می‌‎شود؛ برخی عمری کوتاه دارند و بعد از مدتی فراموش خواهند شد؛ اما بعضی از سبک پوشش‌‎ها نیز محدودیت زمانی و مکانی خاصی ندارند و سالیان سال محبوبیت بی‎‌نظیری را خواهند داشت. یکی از استایل‎‌های بسیار محبوب؛ استایل پرپی است. این سبک پوشش از سال 1960 تا 1970 در شمال شرق آمریکا جریان داشت. پرپ نمونه‌‎ای از خرده فرهنگ آمریکایی است که در شمال شرق برای قشر مرفه خدمت رسانی می‎‌کرد. مدارس prep schools، که در شمال آمریکا فعالیت می‎‌کردند، فرم خاص کلاسیک داشتند؛ به مرور زمان این استایل از دبیرستان و کالج به دنیای طراحان مد راه پیدا کرد. زیبایی، جذابیت و تنوع بی‎‌نظیر این استایل، باعث شد افراد زیادی طرفدار این پوشش گردند.






این سبک، نماد آراستگی و اصالت می‌‎باشد و با توجه به خاستگاه آن با نام‌‎های استایل کالجی و دانش‌‎آموزی نیز معروف است. هسته اصلی این استایل از ivy league بوده که در دهه ۱۹ میلادی طرفداران زیادی داشت و به مرور با تکامل خود، استایل پرپی را ساخت. در نظر داشته باشید این سبک، نمایانگر لباس‌‎هاى برند و بسیار گران‌قیمت می‎‌باشد که طبقات خاصی قادر به خرید از این دست لباس‌‎ها خواهند بود. البته این روزها با جهانی شدن دنیای مد، با پرداخت هزینه کمتری نیز می‎‌توانید کمد لباس خود را مزین به این نوع استایل کنید.



خرده فرهنگ پرپ، به طرفداران خود گوش‌زد می‌‎کند همیشه مرتب و آراسته در جامعه حضور پیدا کنید. این استایل، قواعد و قوانین خاص خود را دارد و سختگیری‎‌های بسیاری را نسبت به سایر سبک‎‌های دنیای مد دارد.
تیشرت‌‌های ساده، پیراهن‌های یقه‌‌دار، لباس‌‌های راه‌راه گزینه‎‌های اصلی این پوشش خواهند بود. البته شما به کمک تنوع و رعایت استفاده درست از اکسسوری‎‌ها، به راحتی استایل مختص خود را خواهید داشت.
فعالیت‎‌های مختص افراد مرفه آمریکا مانند راگبی، تنیس، قایقرانی، شمشیربازی، چوگان و سوارکاری در فضای باز و به صورت گروهی بود؛ این دسته از ورزش‌‎ها در شکل گیری این پوشش بسیار موثر بوده‌اند.
روزهای پرشکوه این سبک، در سال ۱۹۶۰ با حضور طراحان مطرحی چون پری الیس و لیلی پولیتزر به اوج خود رسید و بعد از مدتی رکود دوباره با حضور رالف لورن و مارک جیکوبز طرفداران بیشتری را پیدا کرد.

اصول و نکات اصلی استایل پرپی

این سبک پوشش بسیار ساده و شیک خواهد بود. سبک پوشش لایه لایه را در این استایل مشاهده نخواهید کرد. به طور معمول از رنگ‌‎های پاستلی و قهوه‌‎ای، سرم‌ه‎ای و این قبیل رنگ‌‎ها استفاده می‌گردد. برای بانوان در این استایل، انتخاب شومیزهای زنانه و فیت با کت و شلوار کژوال بسیار مرسوم است. از پوشیدن لباس‎‌های گشاد و نامناسب در این سبک باید دوری کنید.
کفش‌‎های مناسب پوشش شما، کفش‎‌های پاشنه تخت، پاشنه سه سانت و انواع کلاسیک خواهد بود که به همراه اکسسوری‏‌های مناسب مانند گوشواره‌‏ و گردنبندهای مروارید جذابیت و آراستگی را به شما خواهد بخشید. در واقع می‌توان گفت: شلوغی و بهم ریختگی را در این پوشش نخواهید دید؛ مکمل استایل شما کیف‌‎های چرمی کوچک با بندهای بلند و یا کوتاه می‎‌باشد. برای ترکیب رنگی مناسب در این استایل رنگ آبی، سفید و رنگ‌‏های گرم مواردی خوبی خواهند بود که به همراه رنگ‎‌های تیره گزینه‎‌های خوبی برای انتخاب می‌باشد.

طرح‎‌های مورد توجه در استایل پرپی چیست؟



از آنجایی که مهد پیدایش این سبک مدارس بوده است؛ طرح مورد علاقه این استایل چهارخانه می‎‌باشد. در کنار طرح چهارخانه، مواردی چون راه‎‌راه، خال‎خالی و ترکیب رنگ‌‎هایی چون سفید- مشکی، سفید-سرمه‌ای، سفید-قرمز بسیار محبوب هستند. این روزها در میان پرپی پوشان مدرن نیز طرح‏‌های جدیدی چون گل‏گلی یا سنتی نیز دیده می‌شود.

استایل کالجی مناسب چه افرادی است؟

قبل از خرید لباس‌هایی که از این سبک پیروی می‌‎کنند، لازم است توجه کنید آیا این استایل مناسب با روحیه و علایق شما خواهد بود یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است چند قانون اصلی این استایل را مدنظر خود داشته باشید. اگر پاسخ شما به تمام قوانین”بله” بود، این سبک با روحیات شما سازگار خواهد بود:

  1. لباس‌های شیک و مرتب را بیشتر از لباس‌‌های نامرتب و شلخته می‌‎پسندید؟
  2. سبک‌‏های لباس با طرح ملوانی برای شما جذاب است؟
  3. پوشش دختران دبیرستانی اروپایی و آمریکایی برای شما دل‏‌انگیز و جذاب می‌‎باشد؟
  4. رنگ‌‎های روشن و براق را در استایل روزانه دوست دارید؟
  5. طرح‎‌های راه‎راه و چهارخانه را استفاده می‌‎کنید؟






اگر در ذهن خود بعد از خواندن این دسته از سوالات به پاسخ بله رسیدید؛ شما روحی‌ه‎ای نزدیک به استفاده از این سبک را خواهید داشت. اما این استایل برای افرادی که پوشش شلخته، نامرتب، لایه‌‎لایه و پوشش‎‌های عجیب و غریب را دوست دارند اصلا مورد مناسبی نخواهد بود…!

اصول اصلی استایل کالجی

ساده بپوشید: توجه داشته باشید، تا حدامکان لباس‎‌هایی با طرح‎‌های ساده در نظر داشته باشید. پوشیدن لباس‎‌های لایه‎‌لایه و بر روی هم را از سر خود بیرون کنید. مورد مناسب پوشش با الگو و طرح ساده با یک رنگ خاص بسیار مناسب است.

ترکیب رنگ مناسب: شیک و ساده باشید. ترندهای کلاسیک، تناژهای تیره و گرم به همراه رنگ‎‌های روشن و پاستلی انتخابی متداول در این سبک است؛ البته راهنمای ترکیب رنگ و ست کردن رنگ‎‌های مختلفی را حتما درنظر داشته باشید.

استایل کلاسیک را در نظر بگیرید: برای داشتن استایل کالجی، از ترکیب پوشش کلاسیک و زیبا استفاده کنید؛ این ترکیب همیشه زیبا و مد خواهد بود. لباس‎‌های ساده و پایه را همیشه در کمد خود نگهدارید. برای داشتن استایل کلاسیک، مدل تیشرت یقه‌دار و سه دکمه، کت ‌و ‌شلواری به رنگ آبی تیره، چند مدل پیراهن مدل آکسفورد، تونیک‌هایی با رنگ روشن، شلوار جین به رنگ سفید، پیراهن کوتاه و بدون آستین، و چند مدل کت و ژاکت، نمونه‎‌های موفق برای پوشش کلاسیک است که برای داشتن یک استایل ساده به آن‎ها نیاز پیدا می‎‌کنید. روزهای سرد پلیورهایی با طرح اسکاچ را مدنظر قرار دهید، این نوع از لباس نیز برای آقایان و هم برای بانوان قابل استفاده است.

رنگ‎‌های نود را دوست بدارید: رنگ کرم و تناژهای نزدیک به آن را در استایل خود در نظر داشته باشید. به خاطر خاصیت این رنگ، از مد نخواهد رفت و با اکثر لباس‌‎های ساده شما به راحتی ست خواهد شد. تنها موردی که باید برای این رنگ در نظر داشته باشید، انتخاب درست سایز و فیت بودن شلوار کرم رنگ در استایل روزانه شما است.

تیشرت و بلوز یقه‌دار برای آقایان: یکی از رکن‎‌های اصلی این سبک، بلوز یقه‎‌دار می‎‌باشد. سادگی و زیبایی این نوع دوخت را همه دیده‎‌ایم و از دیرباز مد بوده است. انتخاب لباس تک رنگ و ساده همیشه مناسب خواهد بود.



سادگی و ظرافت: انتخاب کفش از اصول مهم استایل هر انسانی خواهد بود. کفش‌‎هایی انتخاب کنید که در کنار سادگی، زیبایی را به پوشش شما ببخشد. انتخاب کفش ‌‎های بدون پاشنه چرم، چکمه شیک و کفش راحتی برای استایل دانش‌‎آموزی بسیار مناسب خواهد بود.

اکسسوری‎ های مورد نیاز به استایل پرپی

استایل موی ساده: فرم‎‌دهی ساده و کلاسیک اصل اساسی در این استایل خواهد بود. شانه زدن به یک طرف، دم اسبی، مدل گوجه، فرق کج و پوش دادن جلوی مو از موارد مهم در استایل کالجی بانوان خواهد بود. مرتب بودن و شانه زدن مرتب مو نیز از موارد مهم در این پوشش بشمار می‌رود.

باندانا و هدبند: هدبند و باندانا، از دسته اکسسوری ‎‌های شیک و زیبا در استایل روزانه است. این اکسسوری با هر استایلی زیبایی به همراه دارد و توجه اطرافیان را به شما جلب می‌‎کند. البته توجه کنید، از طرح‌‎های شلوغ دوری کنید؛ البته مدل‌‎های طرح‎دار را با ترکیب رنگی مناسب استفاده کنید.

مروارید: زیورآلاتی که مزین به مروارید هستند، شیک و زیبا خواهند بود. از گذشته استفاده از مروارید تا به امروز بسیار مرکز توجه بوده است. به همراه بلوز خود یک گردنبد مروارید امتحان کنید، در روزهای سرد زمستان نیز با استفاده از، سنجاق سینه مرواریدی جذابیت و آراستگی را به همراه داشته باشید.

عینک آفتابی: برای استایل کالجی، عینک آفتابی زیبایی و سادگی را به همراه دارد. داشتن عینک ساده و شیک، متناسب با فرم صورت خود به همراه رنگ ساده زیبایی و جذابیت را به استایل شما می‎‌بخشد.

نکات طلایی در استایل پرپی

قوانین دنیا فشن را بدانید و رعایت کنید.
آداب معاشرت را در جامعه همیشه مدنظر داشته باشید.
مرتب و آراسته بودن از اصول اصلی این استایل می‎‌باشد.
اندام ایده‌‎آل داشته باشید و روزانه ورزش را در برنامه خود قرار دهید.

استایل پرپی به هر انسانی اصالت و سادگی را می‎‌بخشد. این سبک بسیار منحصربه‌فرد است و نظم را در زندگی شما به جریان می‌‎اندازد. خانم‏‌ها و آقایان مرتب و منظم بهترین گزینه‌‎ها برای انتخاب و پوشش این سبک خواهند بود؛ زیرا با استفاده از این استایل بسیار فاخر به نظر خواهند رسید.

چطور به سبک استایل پرپی (Preppy) لباس بپوشیم؟

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد