hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تعداد بیماران بستری و سرپایی مشکوک و مبتلا به کرونا در خراسان رضوی افزایش یافت

تعداد بیماران بستری و سرپایی مشکوک و مبتلا به کرونا در خراسان رضوی افزایش یافت

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز زیر پوشش این دانشگاه روند صعودی به خود گرفته است.

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت:در حال حاضر از مجموع 384 بیمار مشکوک و یا مبتلا به کرونا بستری در استان خرسان 295 نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است ؛ طی یک روز گذشته 126 بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که 97 نفر از این تعداد مربوط به این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه روند مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا نیز به مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز در سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایشی است تصریح کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون 20.33درصد از گروه‌های هدف بالای 18 سال دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند افزود: ایمنی افراد در برابر ویروس کرونا بعد از 5 ماه از دریافت دوز دوم واکسن کاهش می‌یابد و لازم است تمامی گروه‌های هدف در زمان لازم برای دریافت دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.



وی با تاکید بر اینکه اومیکرون قدرت انتشار بسیار بالایی دارد، از تمامی افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی دارند خواست برای پیگیری و بررسی لازم به نزدیکترین مرکز سطح یک خدمات درمانی مراجعه کنند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات نرم افزار ماسک وزارت بهداشت سه شهر تربت حیدریه، گناباد و خلیل آباد در وضعیت زرد قرار گرفتند تصریح کرد: به طور حتم با مشارکت و همکاری گسترده مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌توان از ورود به پیک کرونا جلوگیری کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد