hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > دستگاه‌های متولی در صیانت از باغستان سنتی قزوین موفق نبودند

دستگاه‌های متولی در صیانت از باغستان سنتی قزوین موفق نبودند

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: متأسفانه دستگاه‌های متولی صیانت از باغستان عملکرد موفقی نداشتند و به همین خاطر هر روز باعث تخریب بیشتر این میراث ملی و ارزشمند هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فولیان صبح امروز در جلسه کارگروه صیانت از باغستان سنتی که با موضوع آسیب‌شناسی ساختار سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین برگزار شد، با اشاره به نامه مرکز پژوهش‌های ریاست‌جمهوری درباره زوال باغستان سنتی اظهار داشت: این نامه به روشنی موضوع تخریب و زوال تدریجی باغستان را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که این نابودی باغستان فقط نظر ما نیست.

وی با بیان اینکه تخریب باغستان روز به روز شدت می‌گیرد، اضافه کرد: بنابراین حفظ و احیای باغستان یکی از برنامه‌های راهبردی شورای حفظ حقوق عامه دادگستری استان قزوین است و به همین خاطر دستگاه‌های متولی باید برای صیانت از باغات سنتی و بهره‌برداری پایدار از این باغ‌ها برنامه عملیاتی مدون ارائه دهند.

فولیان یکی از علل زوال تدریجی باغستان سنتی را فقدان متولی برای حفظ آن دانست و ادامه داد: سال‌هاست سازمانی تحت عنوان باغستان در شهرداری قزوین به وجود آمده؛ اما جایگاه قانونی این سازمان برای متولی‌گری در این حوزه در هاله‌ای از ابهام است.

وی ادامه داد: آنچه که جایگاه قانونی و اجرایی سازمان باغستان سنتی را دچار خدشه می‌کند، این نکته است که با وجود تخصیص بودجه به این سازمان روند اضمحلال باغستان متوقف نشده است.

جلوی تغییر کاربری غیرمجاز در باغستان گرفته شد

معاون اجتماعی دادگستری استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف دستگاه‌هایی مانند اداره‌کل میراث فرهنگی و سازمان جهاد کشاورزی در حراست از باغستان گفت: متأسفانه این دستگاه‌ها در صیانت از باغستان عملکرد موفقی نداشتند و به همین خاطر هر روز باعث تخریب بیشتر این میراث ملی و ارزشمند هستیم.



فولیان با اشاره به نتایج شکل‌گیری کارگروه صیانت از باغستان سنتی افزود: از زمانی که این کارگروه ذیل شورای حفظ حقوق عامه شکل گرفته، روند تغییر کاربری غیرقانونی اراضی در باغستات متوقف شده است و دادگستری از همه توان خود برای جلوگیری از تجاوز به عرصه باغستان بهره گرفته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد