hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان/ سرما و بارش برف از امشب

هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان/ سرما و بارش برف از امشب

استقرار سامانه بار شی و برودتی در استان سمنان سبب شده تا سازمان هواشناسی و مدیریت بحران، هشدار وضعیت نارنجی را در این استان اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه جدید بارشی از پنجشنبه شب در استان سمنان فعال می‌شود و سبب بارش برف و کولاک، یخبندان، کاهش دید و مه گرفتگی بخصوص در ارتفاعات و نواحی شمالی این استان خواهد شد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه تا جمعه ادامه دارد و بیشتر در مهدی شهر، رضوان، شاهرود، دامغان، سمنان، آرادان، ایوانکی، سرخه، بی ارجمند، میامی و گرمسار فعال خواهد بود در نتیجه بارش برف شدید و کاهش دمای هوا در این مناطق رقم خواهد خورد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به استقرار سامانه کم فشار بارشی، گفت: شهروندان در پایان هفته از مسافرت‌های غیر ضروری بپرهیزند.

کمال طاهریان با بیان اینکه ضرورت دارد که دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه‌ای داشته باشند، بیان کرد: اگر ضرورتی برای سفر توسط مردم وجود دارد، حتماً خودروهایشان را به تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز کنند.

وی افزود: از ورزشکاران و طبیعت گردان، کویر نوردان، کوهنوردان و… می‌خواهیم تا در روزهای پنجشنبه و جمعه از حضور در طبیعت خود داری کنند.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان در پی استقرار سامانه کم فشار بارشی چهار درجه بالای صفر و شش درجه زیر صفر عنوان شده که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته هفت درجه برودت را نشان می‌دهد از سوی دیگر بیشینه و کینه دمای هوا برای امروز و فردا در شاهرود چهار درجه بالای صفر و پنج درجه زیر صفر خواهد بود اما برای روز جمعه به دو درجه بالای صفر و هفت درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

استقرار این سامانه کم فشار بارشی در روز جمعه برای دامغان نیز سرمای شدیدی را به همراه خواهد داشت تا جایی که بیشینه و کمینه دمای هوا به شش درجه بالای صفر و پنج درجه زیر صفر می‌رساند.

در شهرستان‌های استان سمنان هشدار یخ زدگی نیز صادر شده است و در دیگر شهرستان‌های استان هم وضعیت مشابهی وجود دارد البته باید گفت استقرار سامانه کم فشار از سمت غرب خواهد بود در نتیجه ابتدا شهرستان‌های غرب نشین استان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و کم کم این سامانه مهمان مردم شرق استان سمنان خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد