hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بقاع متبرکه سنگر و خط مقدم مبارزه فرهنگی با دشمنان است

بقاع متبرکه سنگر و خط مقدم مبارزه فرهنگی با دشمنان است

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری در همایش وقف و بقاع متبرکه خراسان رضوی در آستان مقدس امام زادگان یاسر و ناصر علیهم السلام شهرستان طرقبه شاندیز گفت: امروز یکی از خاکریزهای مبارزه با دشمن در عرصه فرهنگی همین بقاع متبرکه هستند. کارهای تبلیغی باید نقطه شروع باشد نه نقطه پایان.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران -حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد بیان کرد: نگاه ما به اهل بیت علیهم السلام، زیارت و توسل و امامزادگان این است که عالم و مقدرات عالم به دست این بزرگواران تنظیم می شود، مردم در شادی ها و غم هاشان به این مکان ها می آیند.

وی خطاب به روحانیون، مبلغین و مدیران فرهنگی مراکز افق بقاع متبرکه خراسان رضوی اظهار کرد: ما و شما که می خواهیم در این آستان های مقدس کار و ماموریت فرهنگی انجام دهیم، قطعا این مغناطیست معنوی و فرهنگی هست ما و شما باید به عنوان کاتالیزوری بین این آستان و مخاطبین بیاید وسط و نقش آفرینی کند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری با اشاره به اینکه اگر گاهی اوقات در عرصه کار فرهنگی خسته می شویم و فکر می کنیم ما زیاد کار کردیم ولی استقبال کم است، بیان کرد: گاهی دنبال می گردیم که کار فرهنگی را مقایسه کنیم با کارهای دیگر و به دنبال مسندها و سنگرهای دیگرهستیم، بهتر است بدانیم که همه اینها عرصه خدمت است ولی عرصه تبلیغ خط مقدمی است که اگر ما خالی بگذاریم کسانی دیگر آن را پر می کنند.

 وی افزود: حاج قاسم سلیمانی کار بزرگی انجام داد که داعش را در میدان نظامی نابود کرد، حالا ما و شما جواب دهیم که آیا در عرصه فرهنگی توانستیم داعش را نابود کنیم یا نه؟ خاکریز مبارزه با داعش در عرصه فرهنگی سوریه و عراق نیست، خاکریز مبارزه  فرهنگی با داعش همین بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد و هیئت ها هست و همین عرصه ها و سنگرهای فرهنگی که در دست من و شماست برای خدمتگزاری به مردم.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد بیان کرد: در دنیا ۱۰۰ دانشگاه داریم که در مورد شیعه شناسی کار می کنند و فقط در اسرائیل به تنهایی ۸ مرکز شیعه شناسی در حال فعالیت داریم، اگر هر روزی که ما تردید داریم که باید کار فرهنگی انجام دهیم یا نه، همین گزارش فعالیت های دشمن را ببینیم  و بدانیم که ما اگر بخوابیم دشمن ما نمی خوابد‌.

وی با اشاره به موضوع نوآوری، ابتکار و خلاقیت که مهم است، تاکید کرد: بچه های ما امروز گوشی هایی در دست دارند که محتوای آن در صبح و‌ عصر متفاوت است چطور می خواهیم بایک محتوا و قالب ثابت کار فرهنگی انجام دهیم که تاثیر گذار هم باشیم، باید دنبال نوآوری و ابتکار و خلاقیت باشیم و بهترین مرجع برای این کار خود مبلغین هستند، گروه هایی درست کنید و کارهای نوآوری و ابتکارانه خود را در مناسبت های مختلف به اشتراک بگذارید که همین موارد ممکن است چرخه جریان تبلیغ شما را متحول کند.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد اظهار کرد: تدوام ارتباط با مخاطب خیلی مهم است، یکی از بزرگترین ضعف ها و ایرادات ما در حوزه کار فرهنگی بریده بریده کار کردن هست، مخاطب از بزرگسال گرفته تا کودک و خردسال مسجد، حرم، هیئت، بقاع متبرکه می آیند به آنها کار نداریم اگر او آمد برایش برنامه داریم و اگر نیامد هیچ،  کارهای تبلیغی را باید نقطه شروع بدانیم نقطه پایان نیست، تداوم ارتباط با مخاطب به عنوان یک عرصه برنامه ریزی در حوزه فرهنگی پیش بینی کنید که خیلی مهم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما در زمانی مبلغ شدیم که بابت ثانیه های عمر ما و ثانیه های  تبلیغ ما دسته گل هایی جان دادند و پرپر شدند تا ما بتوانیم خدمت کنیم اگر چه مسئولیت ما سنگین است اما فرصت و میدان کار ما عظیم است و اجر و پاداش آن بسیار بالاست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد