hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اثربخشی واکسن کرونا حداکثر ۸ ماه است

اثربخشی واکسن کرونا حداکثر ۸ ماه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اهمیت کامل کردن پروسه واکسیناسیون در مقابله با کروناویروس، گفت: براساس مطالعات منتشر شده به نظر می‌رسد میزان اثربخشی واکسیناسیون بین ۶ تا ۸ ماه است.

دکتر محمد رحمانیان با بیان اینکه برپایه مطالعات منتشر شده میزان اثر بخشی واکسیناسیون شش تا هشت ماه است، افزود: بعد از گذشته این مدت شاهد افت نسبی میزان ایمنی حاصل از واکسن هستیم و در نتیجه برای کسب حداکثر ایمنی در ادامه واکسیناسیون نوبت اول و دوم؛ تزریق دز سوم یا یادآور بسیار مهم و حیاتی است. 

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی جهرم، به گفته رحمانیان، افرادیکه دُز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، در مقایسه با افرادیکه از دُز دوم واکسن‌شان حداقل ۵ ماه گذشته است، ۹۳ درصد کمتر در خطر بستری شدن در اثر ابتلا به کووید هستند. همچنین شدت بیماری و خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا در افرادی که دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، کمتر خواهد شد.

رحمانیان گفت: تاکنون ۷۴ درصد گروه سنی ۱۲ سال به بالا در محدوده تحت مدیریت علوم پزشکی جهرم، نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: میزان دریافت دز سوم واکسن یا نوبت بوستر در جهرم ۲۶ درصد و میزان واکسیناسیون دانش آموزان هم در نوبت اول ۸۸ درصد و در نوبت دوم ۷۰ درصد است.

وی با اشاره به سویه جدید امیکرون و فوت تعدادی از هموطنان در اثر ابتلاء به این سویه جدید، گفت: تنها راه مقابله با این سویه  واکسیناسیون کامل است. با توجه به سرعت انتقال  آن از فرد به فرد دیگر، رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و دوری از مکان های شلوغ به جد توصیه می شود.

رحمانیان تاکید کرد: سالمندان، افراد با بیماری زمینه ای و بیماران خاص از گروه های پر خطر در معرض سوی جدید بیماری ( او میکرون) هستند. حتما واکسیناسیون خود را کامل و بعد از آن دز سوم واکسن را دریافت کنید.

رئیس علوم پزشکی جهرم گفت: مادران باردار از گروه های پر خطر در معرض بیماری هستند که  حتما باید واکسیناسیون خود را کامل و نسبت به دریافت دز سوم واکسن هر چه سریع تر اقدام نمایند.  زیرا ابتلا آنها به کرونا به خصوص او میکرون خطری جدی برای مادر و جنین به همراه خواهد داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد