hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > سهراب: «لایه‌های دروغ» آخرین کار من نیست/سینمای اکشن کشور را احیا می‌کنم

سهراب: «لایه‌های دروغ» آخرین کار من نیست/سینمای اکشن کشور را احیا می‌کنم

کارگردان فیلم «لایه‌های دروغ» گفت: من آمده‌ام تا بار دیگر سینمای اکشن ایران را زنده کنم و مطمئنا «لایه‌های دروغ» آخرین کار من نخواهد بود. این فیلم شروعی برای من و سینمای اکشن کشور خواهد بود، زیرا با تمام انرژی و وجودم می‌خواهم که این سینما به موفقیت برسد.  

رامین سهراب در گفت‌وگو با میزان، پیرامون حضور خود در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: در ابتدا این را بگویم همینکه در اولین حضورم در کشور توانستم با فیلمم راهی جشنواره فیلم فجر بشوم برایم افتخار است، مهم نیست که چه اتفاقی در بخش جوایز خواهد افتاد، همینکه بتوانم فیلمم را برای مخاطب ایرانی نمایش دهم خودش به نوعی برایم حکم جایزه را دارد.  


وی در همین راستا ادامه داد: خوشحالم که فیلم «لایه‌های دروغ» نماینده سینمای اکشن در چهلمین جشنواره فیلم فجر است، امیدوارم اتفاقات خوبی در جشنواره برای این اثر بیفتد، این فیلم با زحمت بسیار زیادی ساخته شده و به همین دلیل آرزو دارم تا کار آن طور که حقش است دیده شود. 

کارگردان فیلم «لایه‌های دروغ» درباره نزدیک بودن این فیلم به سینمای اکشن جهان افزود: من خارج از کشور تحصیل کردم و با سینمای روز اکشن آشنا هستم، ما سعی کردیم در فرمول فیلمبرداری، رنگ، چیدمان سکانس‌ها و همه زوایا اثر را به عنوان یک اکشن استاندارد پیش روی مخاطب بگذاریم. البته برخی امکانات سینمای اکشن در کشور وجود نداشت و من برای تکمیل آن سعی کردم از بخش جهانی برای تقویت اثر استفاده کنم. 

وی درباره احتمال مقایسه شدن فیلم «لایه‌های دروغ» با آثار اکشن هالیوودی اظهار کرد: من از مقایسه نمی‌ترسم، اما اگر مخاطب خواست این فیلم را با فیلمی همچون «سریع و خشن» مقایسه کند این نکته را در ذهن داشته باشد که فیلمی این چنین با بودجه دویست میلیون دلار ساخته شده و بودجه فیلم «لایه‌های دروغ» در حد یک فیلم کوتاه بوده است. مطمئن باشید اگر از آن بودجه بزرگ ده میلیون دلار هم به من بدهند فیلمی در حد و اندازه سینمای اکشن جهان خواهم ساخت. 

این کارگردان جوان سینما درباره ادامه راه خود در سینمای ایران افزود: من آمده ام تا بار دیگر سینمای اکشن ایران را زنده کنم و مطمئنا «لایه‌های دروغ» آخرین کار من نخواهد بود. این فیلم شروعی برای من و سینمای اکشن کشور خواهد بود، زیرا با تمام انرژی و وجودم می‌خواهم که این سینما به موفقیت برسد. 

وی درباره استفاده از الگوی استاندارد سینمای اکشن در فیلم «لایه‌های دروغ» افزود: خوشبختانه من بیست سال در سینمای هالیوود بدلکار بوده ام، همین تجربه باعث شد تا بتوانم از همان روز‌های اول پیش تولید تمامی حرکات را طراحی کنم، طبیعتا برای ساخت یک فیلم اکشن نیاز داریم تا از تجربه یک بدلکار از همان لحظات اول استفاده کنیم، اما چون خود من این تجربه را داشتم کار برایم راحت شده بود. 

کارگردان فیلم «لایه‌های دروغ» درباره پخش جهانی این فیلم افزود: ما به صورت جدی به پخش جهانی فکر کرده و برنامه ریزی هایش را هم انجام داده ایم، زیرا میخواهم سینمای ایران را در بعد اکشن به جهان معرفی کنم، حال که سینمای کشور در جهان شناخته شده باید نشان دهیم که می‌توانیم در تمامی ژانر‌ها به موفقیت برسیم. به امید خدا بعد از پایان جشنواره به اکران داخلی هم فکر کرده و در زمانی مناسب اثر را برای عموم به نمایش می‌گذاریم.

  • سهراب درباره اولین برخورد خود با سینمای ایران خاطرنشان کرد: به نظر من سینمای ایران سینمایی کامل است، سینمایی که برای ساخت آثار متنوع همه چیز دارد، فقط فکر می‌کنم که کارگردانان کمی ریسک کنند و خود را محدود به یک حیطه و ژانر ننمایند.  
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد