hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نبود اعتبارات و تجهیزات لازم ارتقاء اینترنت را در "کوهرنگ" با مشکل روبه‌رو کرده است

نبود اعتبارات و تجهیزات لازم ارتقاء اینترنت را در "کوهرنگ" با مشکل روبه‌رو کرده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای فیبر نوری از ۳ مسیر مختلف در کوهرنگ در حال انجام است، گفت: مشکل اصلی برای ارتقاء اینترنت در کوهرنگ‌ نبود اعتبارات و تجهیزات لازم  است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، برخی از مناطق استان چهارمحال و بختیاری خصوصاً شهرستان‌هایی که نسبت به مرکز استان، فاصله دوری دارند یا برخی روستاهایشان در مناطق صعب‌العبور و سخت‌گذر است مانند شهرستان کوهرنگ، اینترنت مناسبی ندارند.

شهرستان کوهرنگ با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی بسیار زیاد و چشم‌نواز و همچنین زمستان‌های پربرف که تامین‌کننده دو رودخانه زاینده‌رود و کارون است، زیرساخت مناسبی در خصوص اینترنت ندارد، مسئله‌ای که باعث رنج و زحمت مردم این شهرستان شده است.

پیشتر مرتضی زمان‌پور، فرماندار کوهرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفته بود: روستاهای گزستان، دزک دوآب‌صمصامی، شاه‌منصوری، قسمتی از منطقه بیرگان، قسمتی از بازفت، مازه سوخته، دهناش و قسمتی از روستاهای دهستان موگویی مشکلات جدی در خصوص اینترنت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اینترنت برخی از مناطق کوهرنگ به صورت رادیویی است، عنوان کرد: در بارندگی‌ها و طوفان اینترنت منطقه دچار مشکل شده و قطع و وصل می‌شود.

توسعه و ارتقای 22 سایت جدید در کوهرنگ در حال اجراست

مرتضی بلالی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برنامه ارتقاء اینترنت در شهرستان کوهرنگ، اظهارداشت: اجرای فیبر نوری از 3 مسیر مختلف در کوهرنگ در حال انجام است.

وی  افزود: بحث توسعه و ارتقای 22 سایت جدید در کوهرنگ در حال اجراست و در روستاهایی از جمله نیاکان، محمدآباد، مورز، میان‌رودان، دهنو اولیا و سفلا، جمال‌آباد، کوشکا، صمصامی و قلعه کوشک مردم از اینترنت 4G بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تعداد زیادی از سایت‌ها از جمله سایت شاه‌منصوری و شهریاری در کوهرنگ ارتقا پیدا کرده و مردم از اینترنت 3G و 4G بهرمند هستند و تعدادی نیز تا پایان امسال و مابقی نیز در سال 1401 مجهز به اینترنت پر سرعت می‌شوند.

مشکل اصلی برای ارتقا اینترنت در کوهرنگ‌ نبود اعتبارات و تجهیزات لازم است

بلالی گفت: در ماه‌های اخیر 8 سایت همراه اول که 12 روستا را شامل می‌شود با هزینه 9 میلیارد تومان افتتاح شد و 6 سایت از اپراتور (های‌وب) نیز با هزینه 12 میلیارد تومان در روستاهای کوهرنگ راه اندازی شده است. 



مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 21 روستای دیگر در کوهرنگ قرار است دارای اینترنت پر سرعت شوند، بیان کرد: مشکل اصلی برای ارتقا اینترنت در کوهرنگ‌ نبود اعتبارات و تجهیزات لازم  است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد