hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فاجعه زیست‌محیطی در سایت محمدآباد قزوین/ پذیرش روزانه ۷۵۰ تن زباله در سایتی با ظرفیت ۲۵۰ تن

فاجعه زیست‌محیطی در سایت محمدآباد قزوین/ پذیرش روزانه ۷۵۰ تن زباله در سایتی با ظرفیت ۲۵۰ تن

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: آنچه که در سایت محمدآباد می‌بینیم یک فاجعه زیست‌محیطی است و باید برای برطرف کردن آن فکر عاجلی کرد.

فاطمه محمدبیگی در حاشیه بازدید از سایت پردازش پسماند محمدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: در جای خودش برپایی چنین سایتی با الگوی مهندسی زیست‌محیطی یک کار کم‌نظیر در کشور است؛ اما متأسفانه این سایت با تجمع انبوه زباله مواجه شده و با وجود اینکه ظرفیت پذیرش 250 تن در روز را دارد، روزانه 750 تن زباله در آن پذیرش می‌شود.

وی اضافه کرد: همین بهره‌کشی 3 برابر از ظرفیت باعث تخریب سایت و انباشت زباله در آن شده که خارج از ظرفیت این سایت است و همچنین شاید افزایش شدید شیرابه‌های سمی زباله‌ها در این سایت هستیم که برای سلامت و محیط زیست خطرناک هستند.

محمدبیگی ادامه داد: وجود برخی سوء مدیریت‌ها در چند سال اخیر از جمله واگذاری‌های نامناسب و جابه‌جایی مدیریت این سایت پردازش پسماند در سازمان‌های مرتبط باعث شده که شاهد یک واقعه زیست‌محیطی ناگوار و یک خطر زیست‌محیطی باشیم که شاید به لحاظ بیولوژیک بسیار مضر و از نظر محیط زیستی بسیار هشداردهنده باشد.

وی یادآور شد: برای حل این مشکل باید شهردار جدید قزوین، مسئولان شهرداری، اعضای شورای شهر قزوین، مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت عمرانی استانداری و سایر مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید پای کار بیایند. البته برنامه‌هایی ترتیب داده شده و جلساتی برای پیگیری مشکلات این سایت در حال برگزاری است.

170 میلیارد تومان برای تعمیر و توسعه سایت محمدآباد نیاز داریم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در ادامه با اشاره به بودجه مورد نیاز برای احیای سایت محمدآباد گفت: برای اورهال (تعمیر اساسی) به 20 میلیارد تومان اعتبار به صورت اورژانسی نیاز داریم تا این مجموعه به‌روزرسانی شود. بعد از آن برای فازهای توسعه و تکمیل این سایت اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان مورد نیاز است.

محمدبیگی افزود: با توجه به اینکه علاوه بر شهر قزوین سایر شهرهای استان هم از این سایت استفاده می‌کنند، می‌طلبد که همه شهرداران و مسئولان استان قزوین آستین‌ها را بالا بزنند. همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست کشور باید برای موضوع دفع پسماندهای استان قزوین چاره‌ای بیندیشد



وی با اشاره به ملاقات خود با علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ماه گذشته ادامه داد: موضوعات را برای رئیس سازمان یادشده عنوان کردیم و هنوز برنامه ویژه‌ای از سوی دولت برای رفع مشکلات زیست‌محیطی این منطقه به ما ارائه شده؛ چرا که نیازمند حمایت و پشتیبانی این سازمان هستیم.

محمدبیگی تصریح کرد: به عنوان یک پزشک عرض می‌کنم آنچه که در سایت محمدآباد می‌بینیم یک فاجعه زیست‌محیطی است و باید برای برطرف کردن آن فکر عاجلی کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد