hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > روغن جلبک دریایی چیست؟

روغن جلبک دریایی چیست؟

جلبک های دریایی سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان هستند و مواد مغذی مورد نیاز پوست را برای داشتن پوستی سالم و بی نقص به آن ارائه می دهند. شاید باورتان نشود که این سبزیجات کوچک دریایی چه کارهایی می توانند انجام دهند!

جلبک دریایی در کنار ساحل و دریاچه ها رشد میکند. جلبک ها به رنگ سبز هستند و ظاهر نا زیبایی دارند. بسیاری از مردم آسیای شرق از جلبک ها به عنوان یک غذای خوشمزه یاد میکنند. روغن جلبک دریایی دکتر اویل هم از این جلبک ها بدست می آید. لازم به ذکر است که در بین ۵۲ هزار گونه جلبک که وجود دارد تنها ۱۶ گونه از جلبک ها میتوان روغن استخراج کرد.
جلبک دریایی حاوی ویتامین، مواد معدنی و اسید آمینه های مفید است. باعث درمان خیلی از بیماریها میشود. یکی از مهمترین این بیماریها، بیماریهای پوستی است که از جلبک ها برای ماسک صورت استفاده میکنند. برای درمان جوش و آکنه، کارایی و درمان قابل توجهی دارد.

آیا میدانستید که آب دریا و پلاسمای خون دارای ترکیبات شیمیایی شبیه به هم هستند ؟

جلبک دریایی بطور طبیعی مواد غذایی مورد نیاز خود را از آب دریا جذب میکند ، در نتیجه جلبک دریایی حاوی مواد معدنی ، ویتامین ها و ترکیبات مغذی در غلظت بالا میباشد.
این ویژگی ها و خواص جلبک دریایی موجب رساندن مواد مغذی به بدن ، محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد و کمک به درمان چندین بیماری پوستی از جمله پسوریازیس ، اگزما ، جوش و آکنه میشود .
جلبک دریایی بطور طبیعی پوست را پاکسازی کرده و موجب شادابی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست میشود که نتیجه آن توقف روند پیری پوست ، مرطوب کنندگی پوست و تحریک سلول های پوستی برای ساخت سلول های جدید و کلاژن میباشد.
از جلبک دریایی میتوان در تولید محصولات آرایشی بهداشتی و روغن های تقویتی برای پوست ، محصولات دارویی و .. استفاده کرد.
یکی از فرآورده های جلبک دریایی که دارای خواص بینظیر این گیاه دریایی و دارویی برای پوست و لاغری موضعی میباشد ، روغن جلبک دریایی است .

روغن جلبک





خواص روغن جلبک دریایی برای پوست و سلامتی

روغن جلبک ضد التهاب و مشکلات پوستی

روغن جلبک دریایی به دلیل این که حاوی خواص ضد التهابی و درمانی است میتواند در درمان بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس ، اگزما ، درماتیت و حساسیت پوستی ، آکنه و جوش بسیار موثر باشد

بهبود سلولیت و چربی سوزی موضعی با روغن جلبک

روغن جلبک دریایی برای لاغری و تناسب اندام نیز مورد استفاده قرار میگیرد. درواقع روغن جلبک دریایی با تحریک گردش خون در زیر پوست ، سموم بدن را دفع و تخلیه لنفاوی را افزایش میدهد ، در نتیجه ظاهر سلولیت بهبود پیدا کرده و چربی های نزدیک به سطح پوست کاهش پیدا میکنند .

طریقه مصرف روغن جلبک دریایی برای لاغری و چربی سوزی موضعی

برای از بین بردن سلولیت روزانه یک الی دو مرتبه به مدت 15 دقیقه روغن جلبک دریایی را بر روی نواحی که دچار سلولیت شده ماساژ دهید ، پیشنهاد میشود در کنار ماساژ با دست همزمان از فوم رول نیز استفاده کنید.


فواید روغن جلبک

روغن جلبک دریایی و جوانسازی پوست



وجود ترکیبات آنتی اکسیدان و مواد معدنی در روغن جلبک دریایی موجب توقف روند پیری ، ترمیم پوست ، مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست میشود. روغن جلبک دریایی لطافت و درخشندگی را به پوست برگردانده و سلول های مرده را از بین میبرد.

روغن جلبک دریایی ، روغن ضد سرطان

وجود ترکیبات آنتی اکسیدان ، بتاکاروتن و فایکوسیانین در ترکیبات جلبک دریایی موجب بوجود آمدن خواص ضد سرطانی در روغن جلبک دریایی شده است .


۱۰ خاصیت جادویی جلبک اسپیرولینا

اسپیرولینا یک جلبک آبی متمایل به سبز تیره است که به عنوان یکی از قویترین ابر غذاهای موجود در طبیعت می باشد.اغلب این ماده غذایی به عنوان یک مکمل برای…

روغن جلبک دریایی و تیروئید

جلبک دریایی سرشار از ید است که برای غده تیروئید بسیار مفید است.یکی از گونه های جلبک دریایی که دارای خواص منحصر به فرد برای پوست و سلامتی میباشد جلبک دریایی Himanthalia Elongata است که به اسپاگتی دریایی مشهور است.
این جلبک دریایی ویتامین و اسید های آمینه ضروری را به پوست میرساند و توانایی این را دارد که رطوبت پوست را تامین کند.
از روغن این جلبک علاوه بر مراقبت های پوستی میتوان در پخت و پز نیز استفاده کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد