hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رهایی ۱۰ قطعه کبک وحشی در کامیاران

رهایی ۱۰ قطعه کبک وحشی در کامیاران

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: با هماهنگی مراجع قضایی طی یک فقره حکم تفتیش در یکی از روستاهای اطراف شهرستان کامیاران، ۱۰ قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

سامان سیفی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی، مأموران یگان حفاظت پیگیری این امر را در دستور کار قرار داده و پس از بررسی و صحت موضوع، طی هماهنگی با دادستان شهرستان کامیاران حکم ورود به محل نگهداری کبک ها از مراجع قضایی اخذ شد.

وی ادامه داد: مأموران طی بازرسی و تفتیش ۱۰ قطعه کبک، ۲ سهره طلایی، ۹ عدد قفس چوبی و ۶ عدد قفس فلزی را کشف و ضبط کردند و پرونده تخلف پس از تنظیم، توسط واحد حقوقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سیفی عنوان کرد: کبک های اسیر شده از دست فرد سودجو بعد از تیمار و اطمینان دامپزشک متخصص از سلامت جسمی،در زیستگاه های کامیاران به دامان طبیعت باز گشتند.

گفتنی است؛کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط، طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال ها ۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می‌شود.

این پرنده درچرخه حیوانات ایران نقش بسزایی  داشته، نر و ماده یک شکل و بدون تغییرات فصلی هستند؛ اما پرنده نر کمی بزرگ تر بوده و نوار سیاه پهن موربی از جلوی پیشانی تا گوشپرها ادامه دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد