hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۷۵ قطعه هوبره در استان بوشهر زیست می‌کند

۷۵ قطعه هوبره در استان بوشهر زیست می‌کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: عملیات آماربرداری در زیستگاه‌ها در سال جاری نیز انجام و تعداد حداقل ۷۵ قطعه هوبره در زیستگاه‌های این استان مشاهده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی نژاد اظهار کرد:  در راستای حفاظت از گونه هوبره، در زیستگاه‌های گونه به ویژه در مناطق تحت حفاظت در استان بوشهر پایش و جلوگیری از صید و شکار غیر مجاز بطور مستمر درحال انجام است و در راستای حفاظت بیشتر و برنامه‌ریزی لازم جهت اقدامات حفاظت، آماربرداری گونه به طور سالیانه انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه عملیات آماربرداری در زیستگاه‌ها در سال جاری نیز انجام و تعداد حداقل ۷۵ قطعه هوبره در زیستگاه‌های استان بوشهر مشاهده شد،عنوان کرد: البته در سال‌های مختلف با توجه به شرایط اقلیمی و زمان بارندگی‌ها مقطع مهاجرت و تعداد پرندگان هوبره مستقر شده در استان متفاوت بوده‌اند.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: با عنایت به اینکه گونه هوبره دارای جمعیت اندکی است و به عنوان پرنده درحال انقراض تحت حفاظت بوده و شکار و صید گونه به طور کلی ممنوع است، لزوم تداوم همکاری و مساعدت همه دوست‌داران محیط زیست و جوامع محلی در صیانت و نگهداشت این گونه ارزشمند بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش ایسنا، عملیات آماربرداری از جمعیت هوبره در مناطق زیست محیطی استان بوشهر در نیمه دوم آذر و اوایل دی اجرایی شد.

هوبره؛ از جمله پرندگان ارزشمندی است که در خطر انقراض قرار دارد و شکار و صید آن در راستای حفاظت از گونه ممنوع است. بنابراین حفاظت از گونه مذکوردر زیستگاه‌های آن در استان با تمرکز بیشتری درحال انجام است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد