hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز واکسیناسیون در پایگاه تجمیعی شهید چمران رشت با دو نوبت

آغاز واکسیناسیون در پایگاه تجمیعی شهید چمران رشت با دو نوبت

جانشین ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه از امروز شاهد فعالیت پایگاه تجمیعی شهید چمران در دو نوبت صبح و عصر هستیم، گفت: تاکنون ۸۸۰۰۰ نفر در شهرستان رشت دز یک واکسن را تزریق نکرده‌اند.

نادر خوارزمی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس امیکرون و ضرورت تزریق واکسن مخصوصا دز سوم، از امروز شاهد فعالیت پایگاه تجمیعی شهید چمران در دو نوبت صبح و عصر هستیم.

جانشین ستاد کرونای شهرستان رشت افزود: پایگاه تجمیعی یادگار امام هم باید با همکاری دستگاه‌های مربوطه جهت تسهیل دسترسی مردم در  اختیار مرکز بهداشت شهرستان قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اجرای مرحله چهارم قرنطینه هوشمند، انجام بازرسی‌های مستمر از بانک‌ها، اصناف به خصوص تالارها، هایپرمارکت‌ها و ... در دستورکار نهادهای مرتبط باشد و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت پروتکل‌ها به جد با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت بیان کرد: در هفته‌های اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها توسط مردم هستیم که این عادی انگاری‌ها با توجه به ترکیب سویه دلتا و امیکرون بسیار خطرناک می‌باشد.

خوارزمی تصریح کرد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان که ثبت شده در سامانه سلامت می‌باشد، جمعیت هدف ۸۴۵.۳۸۲ نفر اعلام شده که مطابق درصد آماری ( ۸۹,۵ درصد) تزریق دز یک و ( ۸۴ درصد) تزریق دز دوم و تعداد ۱۲۹ هزار نفر (۱۵,۲ درصد) تزریق دز سوم  را در شهرستان داشته‌اند. در تزریق دز سوم شاهد افزایش ۳.۵ درصدی واکسیناسیون به نسبت هفته گذشته هستیم.

جانشین ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه امروز در سطح شهرستان رشت ۲۱۴ واکسیناسیون فعال می‌باشد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۷۷مرکز بخش‌ها و روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: آمار مربوط به واکسیناسیون نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال تعداد ۶۵ هزار و ۵۲۵ نفر در شهرستان می‌باشد که از این تعداد در تزریق دز اول شاهد پوشش ۸۷,۴ درصدی و در تزریق دز دوم هم پوشش ۷۷ درصدی در سطح شهرستان هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت با بیان اینکه تاکنون ۸۸۰۰۰ نفر در شهرستان رشت دز یک واکسن را تزریق نکرده‌اند، ادامه داد: از امروز تعداد ۳۵۰۰۰ نفر موعد تزریق دز دوم واکسن شان رسیده و بایستی اقدام به تزریق دز دوم واکسن خود کنند. همچنین از امروز تعداد ۱۱۰ هزار نفر موعد تزریق دز سوم واکسن‌شان رسیده که باید اقدام به تزریق دز سوم واکسن کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در حاشیه شهر و روستا از اتوبوس‌های سیار واکسیناسیون، دومین اتوبوس سیار هم از فردا  فعالیت خود را آغاز می‌کند و بایستی شهرداری در خصوص افزایش پایگاه‌های سیار همراهی لازم را انجام دهد.

خوارزمی گفت: اقدامات اصحاب رسانه و صدا سیما جهت اقناع مردم در راستای تزریق دز سوم واکسن بسیار دارای اهمیت است و به نوبه خود از زحمات همه این عزیزان در دوران سخت کرونایی تشکر می‌کنم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد