hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وقتی افزایش قیمت دارو سرعت‌گیر طرح عقیم سازی سگ‌ها می‌شود

وقتی افزایش قیمت دارو سرعت‌گیر طرح عقیم سازی سگ‌ها می‌شود

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته ۱۰۶ قلاده سگ بدون صاحب عقیم سازی شده است، اظهار کرد: افزایش قیمت دارو و هزینه‌های جراحی و درمان در سال جاری باعث کاهش سرعت پیشرفت طرح عقیم سازی شده است.

حسن علیزاده، امروز دوشنبه ۲۰ دی به رسانه‌های گروهی گفت: در راستای اجرای طرح جمع آوری عقیم سازی۱۰۶ قلاده سگ بی صاحب در  بیرجند و ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در شهرستان بیرجند، مجموعه‌ای به مساحت سه هزار مترمربع در حاشیه شهر توسط شهرداری احداث شده که در حال حاضر نزدیک به ۶۵۰ قلاده سگ بدون صاحب در آن تحت سرپرستی و نگهداری قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در این پناهگاه که با همکاری انجمنی از دوستداران و حامیان حیوانات اداره می‌شود سگ‌های بدون صاحب، پس از زنده گیری و انتقال به مجموعه و انجام واکسیناسیون زیر نظر دامپزشک بخش خصوصی عقیم سازی و پلاک کوبی می‌شوند.

علیزاده افزود: با توجه به اینکه سگ‌ها دارای قابلیت بالایی در تولید مثل هستند، یکی از راه‌های موثر در کنترل جمعیت این حیوانات عقیم سازی و رهاسازی آنها در طبیعت است، اما افزایش قیمت دارو و هزینه‌های جراحی و درمان در سال جاری باعث کاهش سرعت پیشرفت طرح عقیم سازی شده است.

وی با بیان اینکه سگ‌های نر دارای حس پرخاشگری و رقابت زیادی نسبت به سگ‌های نر دیگر دارند و رفتار خشونت آمیز و ضد اجتماعی نشان می‌دهند که با عمل عقیم سازی سگ این رفتار کاهش می‌یابد، تصریح کرد: سگ‌ها رفتار جنسی از خود نشان می‌دهند و بعد از عمل عقیم سازی سگ این رفتارها نیز بشدت کاهش می‌یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد