hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نیمی از سینماهای دولتی شیراز غیرفعال است

نیمی از سینماهای دولتی شیراز غیرفعال است

 براساس آمار رسمی که حوزه هنری استان فارس اعلام کرده هفت سینما در شیراز وجود دارد که در حال حاضر فقط سه سالن سینما از سالن‌های حوزه هنری در شیراز فعال است و ۴ سالن مورد کم توجهی قرار گرفته و غیرفعال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سینما یکی از مصادیق فرهنگی است که روزها و سال‌های گذشته رونق بیشتری داشت و امروز رفته رفته از سبد کالایی مردم حذف شده، فارغ از بحث کرونا در 2 سال اخیر آنچه سبب شده که مردم کمتر به سینما و دیدن فیلم در آن روی بیاورند، وضعیت بد سینماها به ویژه در شهر شیراز است.

براساس آمار رسمی که حوزه هنری استان فارس اعلام کرده هفت سینما در شیراز وجود دارد که در حال حاضر فقط سه سالن سینما از سالن‌های حوزه هنری در شیراز فعال است و 4 سالن مورد کم توجهی قرار گرفته و غیرفعال است. برخی سالن‌ها مانند سینما فلسطین در حال ریزش است و ایمنی لازم را برای بهره برداری ندارد.

این در حالی است که در سال‌های اخیر سینماهای خصوصی یا نیمه خصوصی نیز در شهر شیراز شروع به کار کردند اما دوری این سینماها از مرکز شهر سبب شده که کمتر مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

علاوه بر این وحید نمازی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس دی ماه امسال اعلام کرده بود که بسیاری از شهرهای استان سینما ندارند و همین سینماهای فعال هم از لحاظ تجهیزات و امکانات به روز نیستند و کمبودهای زیادی دارند.

وی معتقد است که از یک سو در یک خیابان اصلی پنج سینما داریم و بقیه سینماها هم در دو نقطه موازی دیگر قرار گرفته‌اند که سبب شده توازن امکانات سینمایی هم در شهر و استان کمرنگ باشد. 

در سال 98 شهرداری شیراز تصمیم به ساخت سه مجموعه سینمایی و فرهنگی در نقاط کم برخودار شیراز گرفت تا به این وسیله توازن فرهنگی در شهر به عدالت نزدیکتر شود. حیدر اسکندرپور، شهردار وقت شیراز در آن زمان گفته بود: مناطق کمتر برخوردار این کلانشهر با کمبود مراکز فرهنگی روبه‌رو است و به همین دلیل ساخت 3 مجموعه سینمایی در آن دنبال می‌شود. 

مجموعه پردیس سینمایی جوان واقع در فلکه کوزه‌گری شیراز  با بیش از 5 هزار متر مربع زیربنا از جمله پروژه‌های شاخص شهرداری در حوزه فرهنگی، اجتماعی است که با افتتاح آن فضای فرهنگی منطقه کوزه‌گری متحول می‌شود.

این پروژه دارای سه سالن سینما با گنجایش هر کدام 250 نفر، دو سالن تئاتر با ظرفیت 150 و 70 نفر و سایر فضاهای فرهنگی است در خرداد 98 شهردار وقت شیراز گفته بود که پروژه پردیس سینمایی جوان با برنامه‌ریزی مناسب و تقسیم کار از سرعت بالایی برخوردار شده است و در ماه‌های آینده روند اجرای آن متحول می‌شود. 

پس از گذشت 2 سال از وعده شهردار سابق اما این مجموعه سینمایی هنوز به نهایت نرسیده است، علی سلطانی، سخنگوی شورای شهر شیراز در همین رابطه در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که شورای شهر به صورت جدی پیگیر پروژه‌های فرهنگی و سینمایی شهر شیراز است. 

وی خبری خوش درباره پردیس سینمایی جوان نیز داشت که بر اساس آن یک سالن سینما و یک سالن تئاتر آن تا دهه فجر آماده می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. سلطانی این نوید را نیز داد که تا پایان سال این پردیس سینمایی به لحاظ پیشرفت به حد مقبولی برسد. 



احسان اصنافی‌، شهردار شیراز نیز چندی پیش در دیدار با رئیس حوزه هنری فارس از تلاش برای افزایش سرانه سینما خبر داده است. به گفته وی یکی از اولویت‌های فرهنگی مجموعه مدیریت شهری، تلاش برای افزایش سرانه سینما در این کلانشهر با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها است.

براساس گفته‌های وی شهرداری شیراز در محله‌های مختلف سطح شهر دارای فرهنگسراهایی است که قابلیت استفاده به عنوان سینمای محلی را دارد و با تلاش‌های شهرداری شیراز سرانه سینما در شهر افزایش خواهد یافت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد