hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعدا مبتلایان به اُمیکرون در بوشهر به ۹ نفر رسید

تعدا مبتلایان به اُمیکرون در بوشهر به ۹ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونای اُمیکرون در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۹ نفر از آنها استان بوشهر هستند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه شناسایی ۹ مبتلا به  اُمیکرون به معنای آن نیست که مورد دیگری در استان بوشهر وجود ندارد، اظهار کرد: از روزهای نخستین کیت تشخیص  اُمیکرون در اختیار این استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مطابق با آمار جهانی بیش از ۳۰۶ میلیون نفر در سراسر دنیا تا کنون به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر این ویروس جان باخته‌اند. در کشور ما شش میلیون و ۲۰۴ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۳۱ هزار و هشتصد و چهل و هفت نفر از آن‌ها فوت شدند همچنین در استان بوشهر نیز تاکنون ۸۹هزار و ۵۰۸ نفر به کرونا مبتلا و ۲۰۳۵ نفر جان باخته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: از این ارقام در استان بوشهر ۶۸ هزار نفر مربوط به امسال و ناشی از پیک پنجم کرونا بوده است.


خواجه‌ئیان یادآور شد: روند کاهشی ابتلا به کرونا از مرداد ماه شروع شده و کماکان ادامه دارد. ماه گذشته تعداد مبتلایان به کرونا ۳۶۰ نفر بود اما این ماه به ۲۲۷ نفر کاهش یافته است.

وی حفظ این روند را در گرو تلاش مسئولان و مردم دانست و بیان کرد: در برخی از استان‌های همجوار شاهد افزایش روند ابتلا به کرونا هستیم که این افزایش ابتلا در استان‌های همسایه می‌تواند استان بوشهر را هم تحت تأثیر قرار دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطر نشان کرد: کاهش آمار ابتلا به کرونا ناشی از کاهش نمونه‌گیری نیست.

خواجه‌ئیان با بیان اینکه بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال هستند، گفت: ۵۹ درصد از مبتلایان را آقایان و ۴۱ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول عنوان کرد: بیشترین میزان بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بوشهر مربوط به شهرستان‌های گناوه و تنگستان است و کمترین آمار مربوط به شهرستان جم است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه سویه‌  اُمیکرون درون در کشور و استان در حال چرخش است، افزود: این احتمال وجود دارد که با توجه به سرایت‌پذیری بالای اُمیکرون به زودی به گونه غالب تبدیل شود.

خواجه‌ئیان یادآور شد: تا دیروز یک میلیون و ۶۲۵ هزار نفر در استان بوشهر واکسن کرونا زده‌اند که از این تعداد ۷۸۸ هزار و ۵۵۲ نفر واکسن دوز دوم و ۱۳۲ هزار و ۴۰۵ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: شواهد نشان از سهل انگاری در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه را نشان می‌دهد که نیاز است مردم تا پشت سر گذاشتن این موج شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر در این جلسه اظهار کرد:  از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹ هزار و ۵۸۵ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند؛ ۲۰۸ نفر مربوط به ۱۸ روز اول دی است که به نسبت ۱۸ روز آذر که ۳۷۱نفر بوده است کاهش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

حمزه اعتماد تصریح کرد: تا کنون ۲۰۳۵  نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند که در ۱۸ روز اول دی تنها یک فوتی در استان ثبت شده است اما در ۱۸ روز آذر ۱۳ نفر بر اثر کرونا جان باخته‌اند که این آمار نیز ۳۶ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: سویه جدید اومیکرون در کشور در حال افزایش است از این رو انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی از برگزاری مراسم تشییع جنازه‌های شلوغی که برگزار می‌شوند جلوگیری کنند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر  درباره ممنوعیت ورود کارکنان، اساتید و دانشجویان واکسینه نشده به دانشگاه‌ها گفت: اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها ملزم به زدن واکسن کرونا هستند، حراست دانشگاه‌های از ورود افراد واکسینه نشده جلوگیری می‌کنند.

اعتماد خاطر نشان کرد: مدارسی که شرایط رعایت استاندارهای لازم برای برگزاری کلاس‌های درس حضوری نیستند همچنان آموزش غیرحضوری را در دستور کار داشته باشند.

وی اعلام کرد: دوز سوم واکسن کرونا تا ۹۰درصد از ابتلا به اومیکرون پیشگیری می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این جلسه بیان کرد:  با توجه به اینکه شرایط کرونا در استان مناسب است رعایت کامل دستورالعمل‌ها از سوی مردم باید به عنوان یک رویه و سبک زندگی قرار بگیرد چرا که خطر کرونا هنوز برطرف نشده است.

محمد تقی ایرانی با بیان اینکه کرونا باعث شد بسیاری از دیدگاه‌ها در حوزه اجتماعی تغییر کند،  افزود: این ویروس به ما نشان داد که به این نوع سبک از زندگی هم توجه کنیم همچنین سویه‌های جدید ما را هشدار به مواظبت بیشتر می‌دهند تا دچار عادی انگاری نشویم.

وی با اشاره به اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با فعالیت‌های علمی اقتصادی فرهنگی و غیره ارتباطی ندارد، تأکید کرد: مردم صدمات و لطمات زیادی از قِبَل کرونا دیده‌اند به ویژه فعالان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... هرچند دولت حمایت‌هایی انجام داد اما این حمایت‌ها کافی نبود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه سلامتی جامعه برای ما در اولویت همیشگی قرار دارد، گفت: ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید جزئی از سبک زندگی ما شود تا وادار به اعمال محدودیت نشویم.

ایرانی با اشاره به اینکه باید شرایط مناسب کرونا را حفظ کرد تا به وضعیت نارنجی و قرمز برنگردیم، تصریح کرد:  اقتصاد کشور در شرایط دشوار نیاز به مراقبت بیشتر دارد، کسبه و بازار شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند و از ورود افراد بدون ماسک به مغازه‌ها خودداری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه در تأمین واکسن کرونا مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: اکنون با نظارت‌های خوب دولت و پیگیری‌های رئیس جمهور بهترین واکسن‌های کرونا را وارد می‌کنیم و تولیدات  داخلی خوبی را نیز داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر اتباع مختلف از راه زمینی، هوایی و دریایی را پذیرا است، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هنگام ورود تبعه خارجی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر فردی واکسن نزده باشد باید در شناور خود قرنطینه بماند و اجازه ورود ندارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد