hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رد پای امیکرون در اردبیل با شناسایی ۳ بیمار/۱۸ بیمار بدحال هستند

رد پای امیکرون در اردبیل با شناسایی ۳ بیمار/۱۸ بیمار بدحال هستند

با اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در شبانه روز گذشته ۳ بیمار مبتلا به سویه جدید کرونا (امیکرون) در شهرستان اردبیل شناسایی شدند.

حسن اصغری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شناسایی ۳ بیمار مبتلا به سویه جدید امیکرون در استان اظهار کرد: دو نفر از این بیماران خانم و یک بیمار مرد هستند که در هفته گذشته سفری به کشور ترکیه داشته و نتایج آزمایش این افراد به امیکرون مثبت گزارش شده است.

وی با بیان اینکه همه افراد خانواده این بیماران تحت مراقبت‌های بالینی قرار دارند افزود: علائم عمومی این بیماری با علائم سرماخوردگی تفاوت چندانی ندارد و به محض درگیری یکی از اعضای خانواده سایر نفرات خانواده نیز سریعاً به سویه امیکرون مبتلا می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به این سویه در روزهای آینده افزایش پیدا خواهد کرد گفت: از شهروندان درخواست می‌شود حتماً دز سوم واکسن را تزریق کنند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی باشند.

اصغری تصریح کرد: دز اول و دوم کرونا در افراد بالای ۱۲ سال و همچنین تزریق دز سوم افراد بالای ۱۸ سال که ۳ ماه از دریافت دوز دوم واکسن آنها گذشته است با در دست داشتن کارت ملی یا شناسنامه و کارت واکسن انجام می‌شود.

وی به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در اردبیل اشاره کرد و افزود: اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در اردبیل نسبتاً پایدار است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته با مراجعه ۱۷ بیمار جدید به مراکز درمانی و ترخیص همزمان ۲۷ نفر دیگر تعداد بستری‌های همزمان ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان به ۸۰ نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان افزود: هم اکنون ۱۸ بیمار بدحال با تشخیص تیم پزشکی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت مراقبت و درمان هستند.

اصغری بیان کرد: متأسفانه در شبانه روز گذشته با فوت ۲ نفر دیگر از هم استانی‌ها تعداد کل جان باختگان کرونایی در منطقه به ۲ هزار و ۶۳۳ نفر افزایش یافت.

محمدیان همچنین به رنگ بندی کرونایی شهرهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد