hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه آش پرپوله غذای مقوی و سنتی کردستان

طرز تهیه آش پرپوله غذای مقوی و سنتی کردستان

طرز تهیه آش پرپوله بسیار ساده می باشد و برای خوشمزه تر شدن این آش کافی است یک سری نکات ساده را در حین پخت رعایت کنید. برای پختن این آش خوشمزه با دستور ساده تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آش پرپوله همچون نان کلانه، قایرمه و خورش ریواس از غذاهای خوشمزه و مقوی کردستان می باشد. شما می توانید این آش را برای روزهای زمستانی تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه شما را با طرز تهیه آش پرپوله آشنا خواهیم کرد و شما می توانید تنها با چند قلم بسیار ساده و در دسترس این آش را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.


طرز تهیه آش پرپوله


مواد لازم

  • عدس ۳۰۰ گرم
  • رشته آش به میزان لازم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • رب یک قاشق غذا خوری
  • زنجبیل به میزان لازم
  • مرزه و آویشن به میزان لازم
  • نمک و فلفل به مقدار کم

بیشتر بخوانید: 

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی مجلسی

طرز تهیه‌ی آش گندم‌شیر

طرز تهیه مرغ ناردونی؛ ترش و خوشمزه


طرز تهیه آش پرپوله مقوی

برای تهیه آش پرپوله باید ابتدا از شستن و خرد کردن پیاز ها شروع به کار کنید. یادتان باشد که پیاز ها را باید به صورت ریز خرد کنید و آن ها را درون مقدار کمی روغن تفت دهید.

زانی که پیاز ها خوب تفت خوردند و شفاف شدند باید سیر های ریز شده را به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید سیر ها نیز تفت بخورند. در حین تفت خوردن سیرها می توانید زنجیبل ها را نیز رنده کرده و به مواد درون قابلمه اضافه کنید.

بعد از این که زنجبیل ها تفت خوردند می توانید رب گوجه فرنگی را نیز به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید تفت بخورد و از حالت خامی خارج شود. آنگاه می توانید سبزیجات گفته شده را اضافه کرده و مواد را تفت دهید تا بوی سبزیجات در خانه بپیچد.

عدس ها را بشویید و آب آن ها را بگیرید و به مخلوط اضافه کنید. سپس مقداری آب نیز به مواد درون قابلمه اضافه کنید و درب آن را ببندید و اجازه دهید تا مواد به آرامی بپزند.


بعد از این که عدس ها پخته شد می توانید آش را به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید مقداری بپزد تا رشته های آشی شفاف شوند.

در ادامه اضافه کردن آش ها می توانید نمک و فلفل را نیز به همراه ادویه هایی که دوست دارید را به آش اضافه کنید.

مقداری زمان لازم است تا آش شما جا بیفتد. شما می توانید برای سرو این غذا از مقداری کشک نیز استفاده کرده و حتی می توانید از ماست و دوغ نیز به همراه این آش استفاده کنید.

آش محلی کردستان با عدس

نکات طلایی پخت آش پرپوله

  • آش پرپوله یکی از مقوی ترین غذا های کردستان می باشد و این آش در آن جا شهرت بسیار زیادی دارد. در واقع این غذا را می توان جزء غذا های محلی و ایرانی دانست.
  • زمان آماده سازی مواد اولیه این غذا حدودا ۳۰ دقیقه می باشد و برای این که به صورت کامل پخته شود و جا بیفتد ۱ ساعت و نیم زمان نیاز دارد.
  • از آنجایی که این غذا دارای مواد مقوی می باشد می توانید به عنوان وعده های اصلی از آن استفاده  کنید البته استفاده از این آش به عنوان پیش غذا نیز مانعی ندارد.
  • در این طرز تهیه آش پرپوله, مواد گفته شده برای ۴ نفر می باشد و اگر دوست دارید این غذا را برای افراد بیش تری تهیه کنید باید ابتدا سعی کنید مواد گفته شده را به یک نسبت افزایش دهید.

نکات پخت آش پرپوله


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد