hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > مشتریان پول کمتری می‌پردازند

مشتریان پول کمتری می‌پردازند

قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده از طلا در خراسان جنوبی به اجرا در آمده و این قانون سبب شده است تا مشتریان پول کمتری در هنگام خرید طلا بپردازند.


 دریافت مالیات از اجرت سال‌ها است که دغدغه فعالان بازار طلا است؛ تا چند وقت پیش طلا فروشان به جای دریافت مالیات از اجرت، از اصل طلا مالیات دریافت می‌کردند.

این مسئله باعث می‌شد عملا مردم برای خرید طلا هزینه گزافی را پرداخت کنند.

حالا، اما مالیات از اصل طلا حذف شده و این مالیات از اجرت گرفته می‌شود.

از ۱۳ دی امسال و بر اساس قانون ۹ درصد مالیات خرید طلا تنها به سود و اجرت طلا تعلق می‌گیرد و اصل طلا از این مالیات معاف است.

قانونی به نفع مشتری

یکی از طلافروشان بیرجندی گفت: تا پیش از این به ازای هر یک میلیون تومان خرید، ۹۰ هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده از مشتری گرفته می‌شد، اما حالا این رقم به ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان رسیده است.

او گفت: یقینا چنین طرحی به نفع مشتری است، زیرا پول کمتری می‌پردازد و می‌تواند طلا را به معنای واقعی به سرمایه خود تبدیل کند.دستگیری سارقان طلا در سرایان

این طلا فروش گفت: در زمان فروش طلا به وسیله مشتری نیز، دیگر مشتری دغدغه ضرر کردن را ندارد و با خیالی آسوده به فروش طلا خواهد پرداخت.

او گفت: حدود نیمی از مردم از این قانون مطلع هستند و بقیه آگاهی زیادی نسبت به این مورد ندارند و نیاز است تا اطلاع رسانی در این خصوص صورت گیرد.

جریمه در انتظار افرادی که قانون را رعایت نکنند

آصف نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیرجند گفت: اگر طلافروشی‌ها از این قانون تبعیت نکنند، دچار مشکلاتی خواهند شد.

او گفت: متولی نظارت بر حسن اجرای این قانون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف شهرستان است و پیگیری‌های آن از سوی اتحادیه انجام می‌گیرد.

آصف گفت: از سوی اتحادیه طلا و جواهر به همه طلافروشی‌ها نامه‌ای ارسال شده است که باید این قانون را اجرا کنند و تنها از اجرت سود دریافت کنند.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیرجند گفت: اگر کسی از اصل طلا سود بگیرد، دو برابر مبلغ دریافتی جریمه خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد