hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مراجعه سرپایی مبنای رنگبندی جدید باشد/ "امید" روزنه مدیریت کم هزینه ویروس جهش یافته آفریقایی

مراجعه سرپایی مبنای رنگبندی جدید باشد/ "امید" روزنه مدیریت کم هزینه ویروس جهش یافته آفریقایی

در شرایطی که دوباره نرخ ابتلای روزانه روند صعودی به خود گرفته است کارشناسان براین باورند که استفاده از سامانه "امید" فرصتی مناسب برای مدیریت کم هزینه همه‌گیری است.

براساس آمارهای منتشر شده روند روبه‌ رشد نرخ ابتلای روزانه نشان می‌دهد سرعت بالای سرایت اُمیکرون در ایران عامل اصلی افزایش 50.6 درصدی نرخ ابتلای روزانه است و این روند درصورت ادامه دار شدن می‌تواند مشکلی اساسی برای سیستم بهداشت و درمان کشورمان باشد.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند بی‌توجهی به پروتکل‌ها و همچنین عدم مشارکت در طرح واکسیناسیون می‌تواند مشکلات عمده در این زمینه ایجاد کند و شاهد مثال نگرانی‌ها هم روند افزایشی شاخص‌ها در شرایط فعلی است.

این گروه با اشاره به آمارهای رسمی منتشر شده تاکید می‌کنند افزایش 32.34 درصدی موارد بستری و البته 24 درصدی نرخ فوتی‌ها نشان می‌دهد صعودی شدن دوباره نرخ ابتلای روزانه عاملی است برای ایجاد نگرانی چون دومینوی همه‌گیری با ویروس منحوس به ویژه نوع جهش یافته آفریقایی می‌تواند مشکلات عمده‌ای به سیستم بهداشت و درمان ایران تحمیل کند.

در این زمینه همچنین کارشناسان و متخصصان معتقدند بهترین راهکار استفاده از محدودیت‌های هوشمند و استفاده حداکثری از سامانه‌ امید است تا به این ترتیب مانع از دست به دست شدن ویروس امیکرون باشیم.

کارشناسان تاکید می‌کنند که در این زمینه پیشنهاد می‌شود برای تعیین رنگ بندی‌های معمول شهرستان‌ها به جای موارد بستری و موارد فوتی این بار نرخ مراجعه سرپایی ملاک تعیین رنگی قرار گیرد چون امیکرون براساس اطلاعات فعلی نوع بیماری سبک‌تری را ایجاد می‌کند و احتمال بستری شدن یا موارد فوتی بسیار کمتر از پیک پنجم است.


استان سمنان/ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شود

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، در شبانه‌روز گذشته تست کرونای 70 نفر در استان سمنان مثبت اعلام شد.

بر اساس این گزارش، از تعداد کل افرادی که تست کرونای آن‌ها در شبانه‌روز گذشته مثبت شده است، تعداد 57 نفر به قرنطینه خانگی رفتند و 13 نفر در بیمارستان بستری شدند.

بر این اساس، در شبانه‌روز گذشته، خوشبختانه موردی از فوت بر اثر کرونا در استان سمنان ثبت نشد و در همین مدت 14 نفر هم با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

هم اکنون 69 نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اظهار داشت: رنگ‌بندی کرونایی در هیچ‌یک از شهرستان‌های استان سمنان تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد قطعی از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون در استان سمنان گزارش نشده است، گفت: با توجه به ایام فاطمیه باید تمامی پروتکل‌ها در مراسم‌های این ایام رعایت شود و نظارت و مراقبت‌های بیشتری در این خصوص اعمال شود.

استاندار سمنان بر آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا با جدیت هر چه بیشتر تأکید کرد و حمایت خود را از اجرای این طرح اعلام کرد.

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز با تأکید بر نظارت بر اماکن عمومی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پوشش کامل واکسیناسیون در تمامی شهرهای استان را ضروری دانست و گفت: جمع‌های خانوادگی یکی از کانون‌های پرخطری است که مردم باید تا مهار کامل ویروس کرونا از برپایی چنین دورهمی‌هایی خودداری کنند و در رعایت اصول بهداشتی جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد