hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۹۰ درصد یزدی‌ها واکسن کرونا زدند/بستری‌ها به ۲۰۴ نفر افزایش یافت

۹۰ درصد یزدی‌ها واکسن کرونا زدند/بستری‌ها به ۲۰۴ نفر افزایش یافت

هرچند بیش از ۹۰ درصد یزدی‌ها در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند ولی هنوز هم این استان طی شبانه‌روز گذشته ۳۹ بستری جدید و یک فوتی داشته است.

بنا بر آخرین آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص واکسیناسیون کرونا تا امروز یازدهم دی ماه ۱۴۰۰، بیش از ۹۰ درصد یزدی‌ها(جمعیت بالای ۱۲ سال) نسبت به دریافت واکسن کووید-۱۹ اقدام کرده‌اند.

بر همین اساس تاکنون یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۱۵۹ دوز واکسن در این استان تزریق شده که ۸۸۰ هزار و ۸۰۱ دوز مربوط به نوبت اول و ۷۶۰ هزار و ۶۰۱ دوز مربوط به نوبت دوم بوده است.

هرچند ۳۹ درصد یزدی‌های بالای ۱۸ سال دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند ولی تاکنون ۳ مورد مشکوک به سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون نیز در استان قطعی شده و از چند روز پیش یزد نیز به جمع استان‌هایی که سویه جدید کرونا در آن وجود دارد، اضافه شده است.

البته دکتر «ابراهیم سلمانی» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد پیش‌بینی کرده با توجه به سرعت بالای انتشار این ویروس، احتمالا افراد بسیار بیشتری آلوده به این ویروس در استان وجود دارند.

سلمانی در این خصوص به تکمیل چرخه واکسیناسیون با تزریق دوز سوم تاکید کرد و افزود: افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند حتما بایستی نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند و آن‌هایی که فقط دوز اول را دریافت کرده‌اند، نسبت تزریق دوز دوم و کسانی هم که هر دو دوز را دریافت کرده‌اند، هرچه سریعتر برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

وی با توجه به شناسایی اُمیکرون در استان از مردم خواست علاوه بر دریافت واکسن، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و حتی الامکان با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس در فضاهای باز از یک ماسک و در فضاهای سربسته بدون تهویه از دو ماسک استفاده ‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از نوسان آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان نیز خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند مه ۵۴ نفر از این تعداد دارای حال جسمانی وخیم هستند.

به گفته‌ی  سلمانی، متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۳۹ بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش و یک بیمار مبتلا به کرونا در شهر اشکذر نیز قربانی کووید-۱۹ شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد