hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وام 2 میلیارد تومانی برای کارفرمایان به ازای بکارگیری مددجویان بهزیستی

وام 2 میلیارد تومانی برای کارفرمایان به ازای بکارگیری مددجویان بهزیستی

معاون اشتغال و مشاركت‌هاي مردمي بهزيستي خراسان رضوي گفت: از 270 ميليارد تومان اعتبارات اشتغال بهزيستي خراسان رضوي تا كنون فقط 57 درصد به بانك‌هاي عامل استان تخصيص يافته است.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حميده محدث در حاشيه ستاد اشتغال در بهزيستي خراسان رضوي كه پيش از ظهر امروز برگزار شد اين اطلاعات را مطرح كرد.

وي گفت: از اين ميزان نزديك به 60 درصد جذب شده و بايد تلاش بيشتري در اين زمينه را از مديران بهزيستي شهرستان‌ها و كارشناسان اشتغال شاهد باشيم.

وي ادامه داد: بيشتر تخصيص‌ها و ارائه‌ي تسهيلات به مددجويان و متقاضيان اشتغال در شش ماهه دوم صورت مي‌گيرد كه متأسفانه امسال به خاطر مضيقه‌ي اعتباري، اين اعتبارات با تأخير بيشتر تخصيص يافته است.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه برخي شهرستان‌ها در جذب اعتبارات، موفق‌تر عمل كرده و بعضي از آنها دچار ضعف بوده‌اند در جلسه ستاد اشتغال مصوب شد كه سهميه‌ي شهرستان‌هاي ضعيف از ابتداي بهمن‌ماه به صورت شناور درآيد.

محدث اضافه كرد: اعتبار شناور به اين معناست كه سهميه‌ي جذب نشده‌ي اين شهرستان‌ها به شهرستان‌هايي كه عملكرد بهتري داشته و متقاضيان بيشتري آماده‌ي اشتغال دارند اختصاص مي‌يابد.

وي همچنين از عدم اختصاص اعتبارات لازم از سوي بهزيستي كشور براي آماده‌سازي شغلي ياد كرد و گفت: به همين جهت، آماده‌سازي شغلي به صورت مؤثر و مطلوب انجام نمي‌گيرد و برخي متقاضيان، توانمندي لازم براي استقلال را دارا نيستند.

محدث در ادامه از فراخوان استارتاپ‌ها و شركت‌هاي توانمند براي مشاركت و همكاري با اين نهاد در زمينه‌ي فروش محصولات توليدي مددجويان خبر داد.

وي ادامه داد: مددجويان بهزيستي خراسان رضوي در رشته‌هاي مختلف خانگي، هنري، پوشاك و پارچه، صنايع دستي، عروسك‌سازي، خوراكي‌ها و مواد غذايي، توليدات بسيار خوبي دارند كه بعضا به خاطر دسترسي نداشتن به بازارهاي فروش، انگيزه توليدي و استقلال‌خواهي‌شان ضعيف مي‌شود.

معاون اشتغال و مشاركت‌هاي مردمي بهزيستي خراسان رضوي گفت: به همين خاطر در نظر داريم با شركت‌هاي توانمند در زمينه فن‌آوري اطلاعات و فعاليت‌هاي اقتصادي وارد همكاري شويم كه از طريق راه‌اندازي فروشگاه متمركز اينترنتي، محصولات مددجويان را در اين سامانه معرفي كرده و با درصدي از فروش اين محصولات، به فروش برسانند.

به گفته‌ي اين مسؤول، وزارت رفاه نيز بخشنامه‌اي صادر كرده كه دستگاه‌هاي زيرمجموعه اين وزارت‌خانه، تمام هدايا و وسايل تبليغاتي و اداري خود را، حتي الامكان از محل توليدات مددجويان خريداري كنند.

محدث يادآور شد: در اين جلسه همچنين موضوع تسهيلات كارفرمايي با مبالغ بيش از 250 ميليون تومان مطرح شد كه مقرر گرديد طبق بخشنامه سازمان بهزيستي كشور، اين گونه تسهيلات در ستاد استان تصويب و سپس به شهرستان ابلاغ گردد.

وي همچنين اظهار داشت: سقف تسهيلات كارفرمايي تا 2 ميليارد تومان به ازاي بكارگيري 40 مددجو باز است اما بيش از 250 ميليون تومان بايد در ستاد اشتغال بهزيستي استان به تصويب برسد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد