hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش استان در سطح کشور خوش درخشیده است

حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش استان در سطح کشور خوش درخشیده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم اختتامیه دوره های توانمند سازی سوادآموزان قطب شهید هاشمی نژاد گفت: حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در سطح کشور خوش درخشیده است، ایثار، از خودگذشتگی و همت بالایی آموزش دهندگان سبب شده است تا در استان پهناور خراسان رضوی، میانگین نرخ باسوادی به درصد قابل قبول ٩٧/٧ برسد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-قاسمعلی خدابنده در این مراسم با بیان اینکه اول تا هفتم دی ماه یادآور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در کشور است اظهار داشت: فعالیت های سازمان نهضت سوادآموزی همواره منشا خیر و اثرات فراوانی در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه درصد باسوادی نسبت به اوایل انقلاب رشد چشمگیری داشته است تصریح کرد: قبل از انقلاب حدود ۳۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان باسواد بودند و این در حالی است که امروزه میانگین درصد باسوادی کشور ٩۶/۶ درصد و در استان خراسان رضوی   ۹۷/٧ درصد است.

خدابنده با بیان اینکه حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در سطح کشور خوش درخشیده است خاطرنشان کرد: ایثار، از خودگذشتگی و همت بالایی آموزش دهندگان سبب شده است تا در استان پهناور خراسان رضوی، میانگین نرخ باسوادی به درصد قابل قبول ٩٧/٧ برسد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های متعددی در حوزه سوادآموزی اتباع خارجی توسط دستگاه تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی اجرایی شده است اظهار داشت: سواد آموزان استان خراسان رضوی در کنار دوره های سواد آموزی، دوره های مهارت آموزی را در بیش از صد مرکز یاددهی یادگیری استان پشت سر می گذرانند، در این دوره ها علاوه بر مهارت های اجتماعی، عاطفی و تربیتی مهارت‌های حرفه‌ای، فنی و شغلی نیز آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سواد رکن توسعه است، لذا برای دستیابی به توسعه پایدار باید توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش و سواد داشت تصریح کرد: امروزه علاوه بر سواد خواندن و نوشتن باید به سواد در حوزه های اقتصادی، عاطفی، ارتباطی، رسانه‌ای و دیجیتال نیز توجه ویژه‌ای نمود لذا باید به سمتی برویم که حوزه سواد آموزی را برای سوادآموزان گسترده‌تر کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد