hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مجری، مالک و مهندس ناظر در آتش‌سوزی ساختمان ۹ طبقه در کرمانشاه باید پاسخگو باشند

مجری، مالک و مهندس ناظر در آتش‌سوزی ساختمان ۹ طبقه در کرمانشاه باید پاسخگو باشند

بنابر اعلام کارشناسان آتش‌نشانی ساختمان ۹ طبقه حادثه‌دیده در بلوار ظفر کرمانشاه فاقد پایان کار بوده و استانداردهای ایمنی نیز در آن رعایت نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ساعت 8:30 چهارم دی ماه ساختمانی 9 طبقه دچار آتش‌سوزی شد و به دلیل حریق رخ داده در پارکینگ ساختمان دود غلیظی تمام طبقات را دربرگرفت و همین موضوع سبب خفگی و مرگ دو نفر و مصدوم شدن تعدادی دیگر از ساکنان شد.

چند روز پیش نیز ساختمان 9 طبقه‌ای در منطقه 22 بهمن شهر کرمانشاه دچار آتش‌سوزی شد که البته تلفات جانی نداشت. در این میان با توجه به تعداد بالای ساخت و ساز ساختمان‌های مرتفع این سؤال مطرح می‌شود که در این ساختمان‌ها تا چه حد اصول ایمنی به ویژه در زمینه آتش‌سوزی رعایت شده است.

میری کارشناس آتش‌نشانی کرمانشاه در این مورد اظهار داشت: سازنده بعد از ساخت و اتمام کار به سازمان آتش‌نشانی مراجعه می‌کند و پس از بازدید کارشناسان در صورت انجام موارد اعلام شده برای دریافت پایان کار بلامانع دریافت می‌کند.

میری گفت: افرادی که به ساخت و ساز اقدام می‌کنند در بدو کار لیستی از استانداردها را از آتش‌نشانی دریافت می‌کنند و در پایان برای تأیید و دریافت پایان کار باید به طور مجدد به آتش‌نشانی مراجعه کنند.



وی عنوان کرد: متأسفانه سازه‌هایی که برای دریافت پایان کار اقدام نمی‌کنند از جمله ساختمان 9 طبقه واقع در بلوار ظفر استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند و مجری، مالک و مهندس ناظر به طور قطع باید پاسخگو باشند و تا حدودی در این حادثه مقصر هستند.

میری افزود: در سال 90 اخطاریه‌ای برای این مجتمع صادر شد که مجری و پیمانکار نکات اعلام شده را رعایت نکرده بودند اما توجهی نکردند و بعد از آن نیز برای دریافت پایان کار اقدام نشد.

وی گفت: در حالت کلی پیمانکار یا مالک در آغاز کار ساخت و ساز به سازمان آتش نشانی هدایت می‌شوند و ملزوماتی که براساس مقررات ملی ساختمان تعریف شده برای سازه مذکور به ان‌ها اعلام می‌شود و در پایان کار نیز برای دریافت بلامانع و سند به سازمان آتش نشانی مراجعه می‌کنند.

میری عنوان کرد: کارشناسان برای بازدید از سازه اعزام می‌شوند و در صورت اجرای کامل مقررات ایمنی، بلامانع صادر می شود اما متأسفانه ساخت و سازهای کنونی به این صورت است که در زمان اتمام کار پیمانکاران برای دریافت بلامانع و بررسی به آتش نشانی مراجعه نمی‌کنند و اکنون تعداد زیادی از ساختمان‌های شهر کرمانشاه فاقد سند و پایان کار هستند و بیشتر به دنبال منافع و سود شخصی مجری هستند و امنیت و آسایش مردم در نظر گرفته نمی‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد