hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در کرمان/ سیلاب در راه است

صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در کرمان/ سیلاب در راه است

 کارشناس هواشناسی کرمان از صدور هشدار قرمز هواشناسی در کرمان خبر داد و گفت: طی دو روز در جنوب کرمان ۱۰۰ میلیمتر باران می بارد.

مریم سلاجقه در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده هشدار سطح قرمز هواشناسی برای همه شهرستانهای استان کرمان صادر شده است.

وی تاکید کرد: طی شنبه و یکشنبه در برخی از مناطق جنوب استان ۱۰۰ میلیمتر بارندگی روی خواهد داد.

سلاجقه ادامه داد: در ارتفاعات و مناطق برف خیز نیز شاهد بارش برف خواهیم بود به همین دلیل دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد همچنین کشاورزان باید تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

کارشناس هواشناسی کرمان افزود: وزش باد نسبتاً شدید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب از بالادست، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع سیل در نیمه جنوبی استان، اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی، لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی از مخاطرات پیش رو خواهد بود.

وی به مردم توصیه کرد که از عبور و مرور غیر حضوری در جاده‌های استان خودداری کنند.

وی ادامه داد: مسئولان باید لایروبی فوری رودخانه‌ها، استحکام بخشی سازه‌های آبی و پل‌ها و پاکسازی راه‌های خروج آب به خصوص در مناطق مسکونی سیل خیز در دستور کار قرار دهند.

سلاجقه گفت: با توجه به اینکه بیشینه بارش در جنوب استان پیش بینی شده لذا آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و وقوع سیلاب در این مناطق دور از انتظار نیست، بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود بنابراین لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی و احتمال اختلال تردد در راه‌های مواصلاتی محتمل می‌باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد