hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پایش مرزهای کرمانشاه برای مقابله با ورود "اُمیکرون"/ هنوز موردی در استان شناسایی نشده است

پایش مرزهای کرمانشاه برای مقابله با ورود "اُمیکرون"/ هنوز موردی در استان شناسایی نشده است

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از امکان انجام تست "اُمیکرون" در استان خبر داد و افزود: کیت های تشخیصی این سویه جدید کرونا در استان موجود است و از موارد مشکوک تست گرفته می شود.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شناسایی سویه جدید "اُمیکرون" در کشور گفت: در همین راستا مراقبت ها تشدید شده تا در صورت شناسایی موارد مبتلا به این سویه هرچه سریعتر نسبت به کنترل و قرنطینه افراد شناسایی شده اقدام شود.

وی افزود: هم اکنون تجهیزات تشخیصی این سویه جدید کرونا در استان موجود است و از افراد مشکوک تست گرفته می شود.

شاه آبادی گفت: هرچند این سویه فعلا ضعیف‌تر از سویه دلتا است، اما با توجه به دستورالعمل های وزارتخانه از افرادی که در بخش های ویژه بستری هستند و نیز افرادی که بصورت خانوادگی و ظرف مدت بسیار کوتاهی همگی مبتلا شده اند تست "اُمیکرون" گرفته می شود.

وی افزود: از این افراد در وهله اول تست PCR گرفته می شود و در صورت مثبت بودن تست "اُمیکرون" از آنها گرفته می شود.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به قدرت سرایت بالای سویه جدید گفت: در همین راستا نیاز است که افراد مراقبت بیشتری در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

وی افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط های شلوغ مهم ترین عامل در پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید است.

شاه آبادی گفت: در کنار اینها عامل مهم در پیشگیری بحث تزریق دوز سوم واکسن کرونا است که در این زمینه می طلبد افراد هرچه سریعتر برای تزریق این دوز مراجعه کنند.

وی افزود: تمام افرادی که حداقل سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنها گذشته می توانند برای تزریق دوز سوم کرونا مراجعه کنند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این شرایط برای تمام انواع واکسن کرونا صادق است.

مسافران در مرزهای خسروی و پرویزخان پایش می شوند

شاه آبادی در ادامه از پایش مرزهای استان در برابر ورود سویه جدید "اُمیکرون" خبر داد و افزود: تنها افرادی مجاز به ورود به کشور هستند که حتما کارت واکسن داشته و دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند.

این مسئول گفت: همچنین افرادی که واکسن نزده اند باید تست PCR از آزمایشگاه های معتبر داشته که مربوط به 48 ساعت گذشته باشد.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در صورتی که افراد هیچ یک از این اقدامات را انجام نداده باشند در همان مرز از آنها تست کرونا گرفته می شود.

شاه آبادی گفت: تیم های مراقبت مرزی هم اکنون در مرزهای پرویزخان و خسروی مستقر بوده و در صورتی که افراد واکسن نزده یا تست PCR نگرفته باشند، از آنها تست می گیرند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد