hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، خوب یا بد؟

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، خوب یا بد؟

ایسنا/خوزستان مدیر بازرسی اصناف خوزستان در خصوص طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی گفت: در این زمینه ایرادی مبنی بر این‌که در قیمت‌گذاری کارخانه‌ها حاشیه سود بالایی در نظر گرفته می‌شود، وجود دارد.

رضا فرجام در گفت و گو با ایسنا در خصوص طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی اظهار کرد: در این زمینه ایرادی وجود دارد. مبنی بر اینکه در قیمت‌گذاری کارخانه‌ها حاشیه سود بالایی در نظر گرفته می‌شود.در حال حاضر قیمت‌گذاری اجناس بر عهده انجمن صنفی کارخانه‌ها قرار دارد و تا مرحله رسیدن این اجناس به دست مصرف کننده، حاشیه سود بالایی به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات خوبی که توسط دولت مطرح‌شده، مبنی بر این است که هر گونه قیمت گذاری کالا باید از طریق ستاد تنظیم بازار انجام شود و اگر با وجود این طرح، قیمت‌گذاری همچنان بر عهده کارخانه‌داران باشد، در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نشده و مشکلی حل نمی‌شود اما اگر بحث قیمت گذاری این اجناس اصلاح و به نهادهای ذیربط سپرده شود، طرح خوبی خواهد بود.

فرجام بیان کرد: هدف از اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی این است که حاشیه سودهای بالای برخی از اجناس کاهش یافته و این اجناس با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت: اگر چه اجرای این طرح الزام شده است اما بحث اصلاح شدن قیمت‌گذاری و چگونگی فرآیند آن، مقداری زمانبر است.

مدیر بازرسی اصناف خوزستان در پایان افزود: بیشترین تخلف ثبت‌شده در چند ماه اخیر در بین اصناف خوزستان، مربوط به عدم درج قیمت و اتیکت گذاری بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد