hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آبشار "تزرج" حاجی‌آباد‌ مورد غفلت مسئولان گردشگری قرار گرفته است + تصویر

آبشار "تزرج" حاجی‌آباد‌ مورد غفلت مسئولان گردشگری قرار گرفته است + تصویر

عدم توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در نقاط مختلف استان هرمزگان به نحوی مشهود است اما این مسئله در شهرستان حاجی‌آباد نمود دیگری یافته و آبشار معروف تزرج بدون هیچ زیرساختی برای جذب گردشگر به حال خود رها شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از حاجی‌آباد، شهرستان حاجی‌آباد شمالی‌ترین منطقه استان هرمزگان است که پتانسیل بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله در مباحث کشاورزی دارد. 

این شهرستان قطب گلخانه‌های استان و منطقه اصلی کشت گندم استان هرمزگان محسوب می‌شود و از سویی تنوع در کشاورزی و امکان کاشت درختان سردسیری در کنار درختان گرمسیری، این شهرستان را به یک شهرستان چهارفصل و همیشه دارای محصول تبدیل کرده است. 

نماد این شهرستان خرمای پیارم است و اغلب افراد حاجی‌آباد را به خاطر آب و هوای مساعد برای کشت این رقم پر مصرف و پر فروش خرما می‌شناسند. 

دیگر معرف شهرستان حاجی‌آباد منطقه تفریحی گردشگری آبشار تزرج است، کمتر کلیپ و فیلمی از معرفی جاذبه‌های گردشگری هرمزگان می‌توان یافت که در آن گذری بر آبشار تزرج نداشته باشد و از این منطقه بکر برای گردشگری به عنوان یکی از نمادهای هرمزگان تصویری به مخاطب ارائه نکند. 

آبشار تزرج در 27 کیلومتری جنوب شهرستان حاجی آباد یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان هرمزگان است، وجود نخلستان‌های زیبا و آبشار و فضای سرسبز آن می‌تواند این منطقه را به عنوان قطب گردشگری استان معرفی کند. 



این منطقه می‌تواند سالانه پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی باشد و از محل ورود گردشگران مباحث مرتبط با اشتغال و افزایش درآمد مردم بومی منطقه نیز تامین شود اما بسی عجیب است که این مهم هیچ گاه اتفاق نیفتاده است. 

سایه غفلت و بی‌توجهی به یکی از نمادهای گردشگری استان هرمزگان در حاجی‌آباد سایه افکنده و مسئولان مرتبط گویی هیچ برنامه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سطح خدمات رفاهی و اقامتی برای این منطقه ندارند. 

وضعیت اسف بار بهداشتی تا جایی است حتی در مشاهدات عینی ما از آبشار تزرج یک سطل زباله ساده در نزدیکی این منطقه بکر گردشگری به چشم نمی‌خورد، تنها یکی دو سایبان ساده و معمولی وجود دارد که بی‌شک نمی‌تواند پاسخگوی حجم زیاد مسافران باشد.

این در حالی است که می‌توان با برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه این منطقه را به یک منطقه خاص گردشگری تبدیل کرد و با احداث زیرساخت و امکانات رفاهی هم برای مردم درآمدزایی و ایجاد اشتغال کرد و هم با اخذ ورودی از گردشگران برای سرمایه‌گذاران درآمد ثابت در نظر گرفت.

حال باید دید آیا مسئولان مرتبط با حوزه گردشگری فکری برای توسعه منطقه تفریحی گردشگری تزرج حاجی‌آباد خواهند کرد یا باز هم با غفلت از کنار این جاذبه خاص استان خواهند گذشت؟


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد