hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > 50 درصد ترددهای مواصلاتی قم غیر بومی است

50 درصد ترددهای مواصلاتی قم غیر بومی است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: بیش از ۵۰ درصد حجم ترددهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان قم به دلیل نزدیکی این استان به پایتخت و قرار گرفتن در نقطه اتصال پایتخت به جنوب کشور، مربوط به ناوگان غیربومی است


محمدحسن کلهری در نشست خبری که در اداره کل راهداری استان قم برگزار شد،اظهارکرد: با مطالعات و بررسی‌های انجام شده، ۳۰ نقطه اولویت‌دار پرتصادف در استان قم شناسایی شده که در صورت جذب اعتبارات، برای ایمن‌سازی این نقاط اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد حجم ترددهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان قم به دلیل نزدیکی این استان به پایتخت و قرار گرفتن در نقطه اتصال پایتخت به جنوب کشور، مربوط به ناوگان غیربومی است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: حجم بالای تردد در محورهای استان موجب مشکلاتی از جمله استهلاک روکش جاده‌ای شده که این مساله باعث افزایش سرعت خرابی جاده‌ها نسبت به‌سرعت بازسازی به دلیل کمبود اعتبار شده است.

وی ادامه داد: افزایش تصادف ها از دیگر مشکلاتی است که به دلیل حجم بالای تردد در محورهای استان قم رخ می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته ۱۷۱ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

کلهری خاطرنشان کرد: با این‌وجود، در هفت ماه امسال با کاهش ۳۳.۶ درصدی تلفات تصادف های جاده‌ای، استان قم رتبه نخست را بین استان‌های کشور کسب کرد.

وی تصریح کرد: بیشترین تصادف ها در استان قم به ترتیب در آزادراه قم- تهران، قم- سلفچگان و کمربندی امام علی(ع)،(مسیر میدان ۷۲ تن به اراک) رخ می‌دهد که تردد در این محورها نسبت به سایر محورها بیشتر است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در استان قم شناسایی شده بود که ۵۰ نقطه اصلاح و در سال ۹۸ این نقاط یک‌بار دیگر بازنگری و در این راستا ۱۲ هزار کروکی تصادف از پلیس‌راه بررسی شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته با بهره‌برداری از محور چهار خطه سلفچگان- ساوه به طول هشت کیلومتر، سه نقطه حادثه‌خیز شامل تقاطع روستای جندآب، تاج خاتون و پل راه‌آهن اصلاح شد.

به گفته وی، در تابستان امسال نیز پل روستای خورآباد که از نقاط حادثه‌خیز در محور قدیم لنگرود- کهک بود، اصلاح شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد