hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲ برابر شدن تعداد مبتلایان به اُمیکرون ظرف سه روز

۲ برابر شدن تعداد مبتلایان به اُمیکرون ظرف سه روز

تعداد مبتلایان به اُمیکرون در کشورهایی که این گونه شیوع یافته طی بازه‌ای سه روزه در حال دو برابر شدن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دکتر اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه متاسفانه سویه امیکرون در کشور شناسایی شد، گفت: بنا بر گزارش سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان به اُمیکرون در کشورهایی که این گونه شیوع یافته طی بازه‌ای سه روزه در حال دو برابر شدن است.

او گفت: اطلاعات دقیقی در حاضر درباره رفتار این ویروس در اختیار نیست ولی طبق اطلاعات اولیه میزان سرایت پذیری آن بسیار بالا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: میزان سرایت این سویه در میان سوش های قبلی بی سابقه است.

او گفت:در کشور‌های مختلف موارد فوتی ناشی از این ویروس گزارش شده است اما چون این ویروس در آغاز کار است معمولا در اپیدمی‌ها ابتدا تعداد بیماران سرپایی، سپس بیمارن بستری و در پی آن بیماران بدحال افزایش می‌یابد.

دکتر اسدی با بیان اینکه تفاوت‌های بالینی زیادی بین این سویه و سویه دلتا گزارش نشده است، گفت:نشانه‌های ابتلا به این ویروس همان علائم عمومی مانند بدن درد، سرفه، کوفتگی و  بی حالی غیرطبیعی است

او گفت:با توجه به اینکه در شرایط پاندمی کرونا هستیم چیزی به اسم سرماخوردگی وجود ندارد و افراد دارای علایم سرماخوردگی باید از لحاظ کرونا بررسی شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: همه افرادی که از دوز دوم واکسن آن‌ها ۳ ماه گذشته برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد