hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برنامه‌ریزی شهرداری کاشان متناسب با تعداد سگ‌های ولگرد نیست

برنامه‌ریزی شهرداری کاشان متناسب با تعداد سگ‌های ولگرد نیست

علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی شهرداری افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در کاشان به دغدغه‌ای تازه برای شهروندان تبدیل شده و لازم است مسئولان مربوطه نسبت به تناسب برنامه‌ها با تعداد سگ‌های ولگرد جدیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از    کاشان ‌، موضوع سگ‌های ولگرد در شهرستان کاشان امروزه به یک دغدغه برای شهروندان تبدیل شده است و متولیان امر در این زمینه اگرچه اقداماتی را انجام دادند، اما به آنچه که وضعیت مطلوب باشد نرسیده است.

وجود سگ‌های ولگرد در کوچه پس کوچه‌های شهر از سویی موجب ایجاد رعب و وحشت نیز شده است و بر همین اساس والدین کاشانی از حضور فرزندشان در معابر و کوچه‌ها احساس ناامنی دارند چراکه خطر سگ‌های ولگرد را حس می‌کنند.

علی یکی از شهروندان کاشانی درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه بنده جرات ندارم پس از غروب آفتاب فرزندانم خارج از منزل باشند، اظهار داشت: وجود سگ‌های ولگرد در کوچه پس کوچه‌های شهر باعث ایجاد رعب و وحشت در خانواده‌ها شده است.

وی با بیان اینکه چندین مرتبه سگ‌های ولگرد را در کوچه خود مشاهده کردم، افزود: متولی ساماندهی سگ‌های ولگرد شهرداری است و اگرچه از گوشه و کنار خبر جمع‌آوری این سگ‌ها را شنیدم اما تا به حال اقدام اساسی در این زمینه صورت نپذیرفته است.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد خطر گازگرفتگی و ابتلا به هاری را تشدید کرده است، ابراز داشت: این موضوع موجب نگرانی نه تنها من بلکه خانواده‌های این منطقه و محله شده است و از مسئولان تقاضای رسیدگی داریم.

زهرا یکی دیگر از شهروندان کاشانی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد موجب ترس و نگرانی شده است، اظهار داشت: وجود این سگ‌های ولگرد باعث شده تا حتی جرات نداشته باشیم زباله‌های خود را بیرون از منزل بگذاریم.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته برخی اقدامات در راستای ساماندهی سگ‌های ولگرد صورت پذیرفت، افزود: گرچه اقداماتی انجام شد اما کافی نبود و از مسئولان درخواست داریم تا به صورت اصولی این ساماندهی را انجام دهند.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه یقیناً اقدامات اصولی در این زمینه موجب رفع این معضل می‌شود، ابراز داشت: شهرداری کاشان که یکی از متولیان امر در این زمینه بوده لازم است تا نسبت با ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدام عاجل و اصولی انجام دهد.

واکسیناسیون سگ‌های ولگرد

مسعود دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان با بیان اینکه دو نوع واکسن از سوی اداره دامپزشکی کاشان ویژه سگ‌های بیش‌بینی شده است، اظهار داشت: این واکسن‌ها به سگ‌های حافظ یا خانگی تزریق می‌شود چراکه اگر سگی دچار ویروس هاری شود انتقال آن موجب ابتلا و مرگ قطعی است.

وی با بیان اینکه کار حوزه سلامت و بهداشت بحث نظارت در کمپ‌های نگهداری است، افزود: متولیان امر در این زمینه اهتمام جدی در زمینه ساماندهی سگ‌های ولگرد را دارند و عقیم‌سازی این سگ‌ها را نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان با بیان اینکه نگهداری سگ‌های ولگرد در کمپ ها پروتکل خاص خود را دارد، ابراز داشت: پیش از این شاهد اتلاف سگ‌های ولگرد بودیم اما امروزه سگ‌های ولگرد در کمپ های مخصوص به خود نگهداری می‌شوند در حالی که این روش کاملاً غلط بود.

شهرداری متولی ساماندهی سگ‌های ولگرد است

محمدرضا قنبری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به شناسایی برخی از بیماری‌های بین انسان و دام اظهار داشت: هیچ ملاکی امروز برای آزاد بودن سگ‌های بی‌صاحب وجود دارد و ساماندهی این نوع سگ‌ها بر عهده شهرداری است و این اقدام امروزه به صورت زنده‌گیری صورت می‌پذیرد.

وی ضمن اشاره به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام افزود: سگ‌های بی‌صاحب امروز موجب سلب آسایش شده و از سوی دیگر موجب آلودگی محیط های عمومی می‌شود و از این رو برای ساماندهی آن دو پیمانکار انتخاب شده و بر اساس اعلام به سامانه 137 پیمانکار موظف به زنده گیری و خروج به خارج از شهر است.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان ضمن اشاره به تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب ابراز داشت: شهرداری باید بیشترین اقدامات را انجام دهد و منابع طبیعی موظف به تخصیص واگذاری زمین به شهرداری در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه این زمین 10هزار متر مربع است، گفت: با پیشنهاد به شهردار و موافق این نهاد مسئول پنج میلیارد تومان در راستای ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب تخصیص داده می‌شود و از سوی دیگر شهروندان نیز غذاهایی که به این سگ‌ها داده می‌شود موجب عامل ورود به شهرها شده و از این رو از غذا دادن به سگ‌ها خودداری کنند.

قنبری ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ساماندهی سگ‌های ولگرد تصریح کرد: غذا دادن به سگ‌های ولگرد کار را برای متولیان امر سخت می‌کند و از رو لازم است از این اقدام خودداری کنند و با ساماندهی آنان پلاک کوبی و رهاسازی می‌شود و با وجود پلاک مردم احساس خطر نکنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد