hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > روش های رفع موهای پشت لب

روش های رفع موهای پشت لب

توجه داشته باشید که رفع موهای پشت لب چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با راهکار های خانگی و فاقد عوارض در از بین بردن موهای زائد صورت تان آشنا شوید با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید موی های زائد که از موهای پشت لب نیز از قبیل هستند اغلب با سن بلوغ در فرد آغاز می شوند و با وجود اینکه روش های زیادی از جمله لیزر درمانی و کرم های موبر برای رفع آن وجود دارد اما در عین داشتن مزیت دارای عوارضی هم خواهند بود و به همین خاطر خاطر پیشنهاد می شود که استفاده از روش های خانگی و کاملا غیر خطر را امتحان کنید.

آشنایی با روش های رفع موهای پشت لب

بهتر است بدانید که از لحاظ پزشکی نیز رشد غیر طبیعی موهای صورت در زنان با عنوان هیرسوتیسم شناخته می شود و افرادی که موها و رنگدانه هایی تیره دارند اغلب نسبت به سایر افراد با رنگدانه های بلوند پرمو تر خواهند بود. در واقع انسان ها به طور معمول در تمامی قسمت های بدن خود به جز ناخن ها و تخم چشم ها مو دارند که وجود این موهای ناخواسته باعث حس نگرانی و خجالت آور در رابطه با زیبایی آن ها شده است. به ویژه افرادی که سن بالاتری دارند و میزان استروژن آن ها به خاطر یائسگی تغییر می کند.

چگونگی رفع موهای پشت لب

توجه داشته باشید که وجود مسائل مختلفی از جمله تخمدان پلی کیستیک، شرایط هورمونی، استفاده از داروهای خاص یا اختلالات غدد آدرنال باعث رشد موهای ناخواسته های صورت می شوند و همچنین به ندرت نیز این مشکل می تواند به خاطر تومور یا سرطان غده آدرنال یا تخمدان ها باشد.

امروزه روش های مختلفی مانند لیزر موهای بدن، کرم های موبر و یا حتی استفاده از تیغ اصلاح برای از بین بردن این موها وجود دارند که با وجود تاثیر بسیار زیاد عوارضی هم خاهند بود. اما در این میان روش های خانگی و سنتی نیز قابل استفاده هستند و با وجود زمان بر بودن اغلب عوارضی ندارند و تاثیری بلند مدت خواهند داشت. در ادامه برخی از این روش های خانگی در از بین بردن موهای پشت لب را شرح داده ایم:


روش های رفع موی زائد

استفاده از موم یا وکس شکر:

برای استفاده از این روش در ابتدا مواد لازم که بیان کرده ایم را تهیه نمایید و دستورالعمل های لازم را انجام دهید:

  • مواد لازم:

یک قاشق چایخوری عسل

دو قاشق چایخوری شکر قهوه ای یا سفید

مقدار کمی آب

  • طرز ساخت:

برای ساخت این ترکیب بایستی تمام مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید و سپس آن را در حرارت مایکروویو یا رویاجاق گاز حدود نیم ساعت تا زمانی که به جوش بیاید و رنگی قهوه ای به خود بگیرد، قرار دهید. پس از اینکه به رنگ قهوه ای تبدیل شده بایستی اجازه دهید کاملا خنک شود و بعد با یک کاردک بر روی منطقه مورد نظر بمالید.

سپس مواد را با انگشت در جهت رشد مو به آرامی بکشید و برای کندن آن در جهت مختلف رشد موها اقدام کنید و برای رسیدن به نتیجه دلخواه چندین مرتبه تکرار نمایید.

روش های از بین بردن موهای زائد

استفاده از آرد نخودچی برای رفع موهای پشت لب:

یکی دیگر از روش های رفع موهای پشت لب استفاده از آرد نخودچی است که در ادامه اصول تهیه آن را شرح داده ایم:

  • مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی

یک و نیم قاشق چایخوری شیر

یک قاشق غذاخوری کرم شیر

سه چهارم قاشق چایخوری زردچوبه

  • دستورالعمل تهیه:

در ابتدا تمام مواد را با هم ترکیب کنید و موم به دست آمده را بر روی صورت تان اعمال نمایید و پس از گذشت مدت زمان ۲۰ دقیقه با استفاده از یک پارچه نرم و آب گرم از پوست جدا نمایید. برای رسیدن به نتیجه ایده آل توصیه می شود که این روش را حداقل ۳ الی ۴ مرتبه در طول هفته تکرار نمایید.

تاثیر آرد نخودچی بر رفع موهای زائد

  • استفاده از آرد نخود سبز و گلاب:

همچنین آرد نخود سبز و گلاب نیز تاثیر فوق العاده ای در از بین بردن موهای زائد دارند که در ادامه می توانید دستورالعمل تهیه آن را بیاموزید:

  • مواد لازم:

یک و نیم قاشق غذاخوری گلاب

یک قاشق غذاخوری آبلیمو

دو قاشق غذاخوری آرد نخود سبز

  • دستورالعمل ساخت:

برای استفاده از این روش بایستی تمام مواد ذکر شده را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس بر روی صورت اعمال نمایید. اجازه دهید مواد حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس بشویید. برای رسیدن به نتیجه ایده آل بهتر است در طول هتفه ۳ الی ۴ مرتبه تکرار نمایید.

روش های خانگی در رفع موهای زائد

استفاده از شکر و آبلیمو:

در ادامه دستورالعمل استفاده از ترکیب شکر و آبلیمو برای رفع موهای زائد صورت را شرح داده ایم:

  • مواد لازم:

دو فنجان شکر

یک فنجان آب

یک عدد قابلمه

یک چهارم فنجان آب لیمو

  • دستورالعمل تهیه:

در ابتدا تمام مواد را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا کامل به جوش بیاید و تولید حباب کند. سپس کنار بگذارید تا یک درجه متوسط برسد و بر صورت تان بمالید. پس از گذشت ۲۵ دقیقه که رنگ آن کامل تیره شد باید در جهت مخالف رشد مو از روی پوست تان بکنید و با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده از شکر و آبلیمو برای رفع مو

استفاده از چای نعناع تند:

چای نعناع تند در از بین بردن موهای پشت لب تاثیر زیادی خواهد داشت و در ادامه می توانید با مراحل تهیه آن به صورت کامل آشنا شوید:

  • مواد لازم:

یک قاش چایخوری نعناع تند خشک شده یا برگ های تازه آن

یک فنجان آب

  • دستورالعمل تهیه:

نعناع های خشک شده یا برگ های تازه آن را درون آب بریزید و اجازه دهید تا به خوبی جوش بیاید. اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه بماند تا به خوبی سرد شود. سپس برگ ها را جدا کره و چای آن را بنوشید. همچنین از این چای می توانید دو مرتبه در طول روز هم استفاده نمایید.

مزیت های استفاده از چای نعناع

استفاده از ترکیب لیمو و عسل:

لیمو و عسل نیز می توانند در از بین بردن موهای زائد پشت لب موثر باشند که در ادامه دستورالعمل استفاده از آن را بیان کرده ایم:

  • مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه

  • دستورالعمل ساخت:

برای استفاده از این مواد بایستی آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس بر روی صورت تان بمالید. اجازه دهید مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی صورت بماند و سپس با آرام ولرم شستشو دهید. برای کسب نتیجه ایده آل بهتر است این کار را دو مرتبه در طول هفته تکرار نمایید.

ترکیب لیمو و عسل برای رفع موهای پشت لب

استفاده از تخم مرغ، شکر و آرد ذرت:

برای ساخت این ترکیب نیاز به مواد مختلف و طی مراحلی دارید که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

  • مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری شکر

یک عدد سفیده تخم مرغ

یک و نیم قاشق غذاخوری آرد ذرت

  • طرز تهیه:

برای تهیه این ترکیب باید تمام مواد را با هم مخلوط کنید و سپس بر روی صورتتان بمالید. اجازه دهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند و پس از اینکه به خوبی خشک شد در جهت مخالف رویش مو بکنید.

استفاده از تخم مرغ برای رفع موهای زائد صورت

استفاده از زردچوبه برای رفع موهای پشت لب:

به طور کلی موم تهیه شده از زردچوبه نیز می تواند در رفع موهای پشت لب موثر باشد. در ادامه طرز ساخت این موم را به صورت کامل شرح داده ایم:

  • مواد لازم:

مقداری پودر زردچوبه

آرد گندم

کمی روغن کنجد

  • طرز ساخت:

برای تهیه این مو بایستی به مقدار مساوری پودر زردچوبه و آرد گندم را با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس به مقدار کافی روغن کنجد را به آن اضافه نمایید. موم غلیظ به دست آمده را روی صورت تان بمالید و پس از گذشت ۱ الی ۲ ساعت بشویید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید در طول هفته یک مرتبه این موم را استفاده کنید.

دقت داشته باشید که پس از بین بردن موهای زائد با زردچوبه برای رفع رنگ زردی که پس از اعمال زردچوبه روی پوست مانده می توانید یک تکه پنبه آغشته شده به شیر را پوست تان بمالید.

روش های از بین بردن موهای پشت لب

استفاده از خمیر پاپایا:

پاپایا نیز در رفع موهای پشت لب می تواند موثر باشد و می توانید از فواید آن تا حد زیادی بهره مند شوید:

  • مواد لازم:

نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه

مقداری خمیر پاپایا

  • دستورالعمل تهیه:

دو مواد ذکر شده را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس به آرامی روی پوست صورت تان ماساژ دهید. پس از گذشت مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می توانید صورت تان را بشویید و همچنین برای کسب نتیجه دلخواه توصیه می شود که در طول هفته یک مرتبه آن را تکرار نمایید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد