hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تکلیف امتحانات دی ماه دانش‌آموزان چیست؟

تکلیف امتحانات دی ماه دانش‌آموزان چیست؟

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می شود.

محمدعلی واقعی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با صدور اطلاعیه‌ای، نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، امتحانات دانش آموزان در دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق بخشنامه‌های صادره و با ملاحظاتی برگزار می‌شود.

واقعی ادامه داد: امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده‌اند، طبق برنامه اعلامی از دوم دی ماه آغاز و به شیوه حضوری در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این امتحانات از انواع سوالات (تشریحی،کوتاه پاسخ، چهار گزینه‌ای و...) استفاده شده و نمره منفی ندارند، تصریح کرد: امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثار گران وداوطلبان آزاد نیز هماهنگ استانی، به شیوه حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره‌های مختلف تحصیلی و بخشنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی ماه ۱۴۰۰در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است؛ لذا از معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان درخواست می‌شود تا اخبار و اطلاعیه های وزارت آموزش و پرورش را صرفا از پورتال اطلاع رسانی این  وزارتخانه  پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه امتحانات مقاطع متوسطه اول و دوم حضوری برگزار می‌شود هرچند آغاز امتحانات از هفته آینده است اما برخی مدارس هم امتحانات امادگی برای نیمسال اول را از امروز با رعایت شیوه نامه‌ها برگزار کردند، تصریح کرد: بخشنامه‌ها به مدارس ارسال شده و بر رعایت شیوه نامه‌ها تاکید شده؛ ما برای تاکید بیشتر مدیران مدارس شهرستان‌های استان در این هفته وبیناری را در بستر شاد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و مایع ضدعفونی، رعایت فاصله بین دانش آمورزان استفاده از سالن‌های بزرگ برای برگزاری امتحانات و تبادل جریان هوا در محل آزمون ضروری است، تصریح کرد: نظارت‌های بهداشتی بر مدارس حاکم است؛ در حین برگزاری امتحانات نیز تیمی ناظر ارسال خواهد شد.

واقعی با بیان اینکه بر اساس بخشنامه دانش آموزانی که علائم دارند برای امتحانات داخلی در آزمون شرکت داده نمی شوند و نمره نیم سال دوم برای آنان لحاظ خواهد شد، یادآور شد: تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم چه دانش آموزانی که از ابتدای سال حضوری درس خواندند و چه دانش آموزانی که مجازی درس خواندند؛ امتحانات نوبت اول آنان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد