hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بازار آپارتمان‌های نقلی داغِ داغ شد

بازار آپارتمان‌های نقلی داغِ داغ شد

قیمت‌ها در بازار مسکن آنچنان بالارفته که کمتر کسی توان پرداخت اجاره و یا رهن آپارتمان‌های متوسط متراژ را دارد.

نگاهی به سایت‌ها و پلتفرم‌های فعال در حوزه مسکن نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر بر تعداد درخواست برای اجاره آپارتمان‌ها و سوئیت‌های کوچک نسبت به سال‌های قبل افزوده شده است.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ یک زوج درخواست خانه اجاره‌ای کرده و به دلیل نداشتن پول پیش متراژ را ۱۲ متر تعیین کرده‌اند، این خانواده قادرند یک تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه پرداخت کنند.



فرد دیگری با ۴۵ میلیون تومان درخواست اجاره یک سوئیت را ثبت کرده است.

یک دانشجو هم برای سکونت خود همراه پدرش درخواست اجاره یک خانه یا سوئیت ۲۰ متری با ودیعه ۳۰ میلیونی و اجاره ماهانه ۲ میلیون تومانی آگهی کرده است.

یک دانشجوی دوره دکترا نیز با ۱۵۰ میلیون تومان ودیعه، درخواست رهن کاهل سوئیت کوچک ۲۰ متری در منطقه یک یا ۳ را دارد.

فرد دیگری هم آگهی داده که برای سکونت به یک اتاق ۶ متری احتیاج دارد و فاقد پول پیش بوده و قادر است ماهانه یک میلیون تومان بپردازد.

یک خانواده ۳ نفر هم جویای خانه در فرحزاد و یا شمیران نو و تهرانپارس هستند و متراژ مورد نیاز خود را بین ۱۰ تا ۴۰ متتر ذکر کرده و با ۳۰ میلیون ودیعه می‌توانند ۱.۵ میلیون تومان اجاره ماهانه بپردازند.

فرد دیگری هم درخواست اجاره یک آپارتمان با حداکثر متراژ ۳۰ متر و با ودیعه ۱۰ میلیونی و اجاره ماهانه ۱.۵ میلیون تومانی را آگهی کرده است.

در یکی از پلتفرم‌ها یک شهروند هم ثبت کرده که نیازمند اجاره یک سوئیت ۳۰ تا ۴۰ متری بوده و قادر به پرداخت ماهانه ۱.۵ میلیون تومان بابت اجاره و همچنین ۴۰ میلیون تومان به ازای ودیعه است.

یک فرد ۵۰ ساله هم آگهی کرده؛ «اتاق یا انباری برای اسکان زمستان می‌خواهم که دستشویی داشته باشد و گرم باشد. هوا سرد شده و در پارک نمی‌توانم بخوابم. می‌توانم اجاره بدهم یا به جای اجاره براتون کار کنم. پنجاه ساله، سالم، باسوادو هیچگونه اعتیاد حتی سیگار ندارم. سوپیشینه هم ندارم. بدون هیچ حاشیه، آرام، مظلوم ساده و تحصیل کرده.»

این فرد درخواست اجاره یک اتاق ۶ متری با اجاره ماهانه ۵۰۰ هزار تومان را ثبت کرده است.

شهروند دیگری هم درخواست اجاره یک اتاق یا سوئیت کوچک را دارد؛ او قادر است ۴ میلیون به عنوان ودیعه و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

همچنین در آگهی دیگری درج شده که نیازمند یک اتاق کوچک جهت رهن و اجاره است و این فرد می‌تواند ۲۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه و ماهانه ۲ میلیون تومان بابت اجاره بپردازد.

فرد دیگری هم ثبت کرده؛ نیازمند واحد نقلی برای رهن کامل تا ۸۰ میلیون تومان هستم.

درج این آگهی‌های نشان دهنده وضعیت نامناسب اقتصادی افراد جامعه است و دولت و وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر برای رفع مشکلات کسانی که حتی قادر به تامین مسکن به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی و حداقلی خود نیستند، اهتمام ورزند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد