hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حذف محدودیت سنی تزریق دز سوم واکسن کرونا از امروز

حذف محدودیت سنی تزریق دز سوم واکسن کرونا از امروز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از امروز محدودیت و شرط سنی تزریق دز سوم در استان و سراسر کشور برداشته شد و تمام افراد بالای ١٨ سال می‌توانند به مراکز واکسیناسیون برای تزریق دز یادآور مراجعه کنند.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا، اظهار کرد: در وضعیت ناپایدار و شکننده ای هستیم و همراهی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق دز سوم از آسیب های جبران ناپذیر به سلامت جامعه جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: افرادی که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن های غیرفعال شده (سینوفارم، کو واکسن بهارات و کوایران برکت) استفاده کرده اند، باید نوبت سوم واکسن را ترجیحا مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله سه ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دز یادآور برای افردی که دو نوبت واکسیناسیون اولیه آن ها اسپوتنیک و آسترازنکا بوده، متفاوت است و این دز بین ۴ تا ۶ ماه پس از تزریق دز دوم تزریق می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان با دریافت دز اول و ۸۳ درصد از این جمعیت نیز با دز دوم واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر این که تمام متخصصان و دانشمندان معتقدند واکسیناسیون در مقابله با تمام سوش های ویروس کرونا موثر است، یاد آوری کرد: سبد واکسیناسیون استان با تامین انواع واکسن های ایرانی و خارجی تکمیل است و تمام مراکز واکسیناسیون نیز فعال هستند بنابراین شهروندان می توانند با مراجعه به این مراکز بدون اتلاف وقت واکسینه شوند.

 دلشاد با بیان این که تعهد عمومی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی نباید پس از واکسینه شدن متوقف شود، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل ‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دور همی‌ ها و بودن در فضاهای بسته، همچنان الزامی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد