hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حوضچه‌های پرورش ماهی بابل آلودگی دارند؟

حوضچه‌های پرورش ماهی بابل آلودگی دارند؟

رئیس اداره شیلات بابل به تشریح آخرین وضعیت تولید ماهی در این شهرستان و نیز احتمال آلوده بودن یا نبودن حوضچه‌های پرورش ماهی پرداخت.

کمیل آری نیز در خصوص آلودگی احتمالی بعضی از حوضچه های پرورش ماهی تالاب‌ها در بابل، به ایسنا گفت: ۱۵۹ آبندان فعال در شهرستان بابل داریم که تامین کننده منابع آبی زراعی شهرستان است که پرورش ماهی جزو فعالیت دوم این آبندانها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان پرورش ماهی، بهداشت محیط آب بندانی که اجاره می‌کنند را به عهده دارند و اجازه انباشت زباله را در اطراف آبندان نمی دهند.

رئیس اداره شیلات بابل افزود: شهرستان بابل سالانه ۹ هزار تن تولید کپور ماهی، ۶۰۰ تن تولید ماهی سرد آبی، ۴۰ تن تولید گوشت ماهیان خاویار دارد.

آری با اشاره به اینکه هیچ تولیدکننده ای اقدام به نابودی محصولات خود نمی کند، یادآور شد: اینکه تولیدکنندگان ما از ضایعات مرغ، خونابه کشتارگاهها و ضایعات فاضلاب برای تغذیه ماهیان استفاده می کنند خلاف واقعیت بوده زیرا سبب تلف شدن ماهی می شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت گزارش آلودگی ماهیان در آبندانها اقدام لازم انجام می شود، گفت: طی گزارشی که اخیرا برای ۴ مرکز پرورش کپور به ما اعلام شد که احتمال می رود بابت گل آلود و لجنی بودن آبندان، کپورها مشکوک به بیماری قارچی باشند سریعا با حضور کارشناسان دامپزشکی و شیلات آیش گذاری با رعایت پروتکل بهداشتی انجام شد، باوجودی که هنوز آلودگی مشاهده نشده است اما برای بررسی بیشتر در سطح استان و کشور در حال بررسی است که منتظر نتیجه آزمایش هستیم.

رئیس اداره شیلات بابل خاطرنشان کرد: نکته مورد اهمیت در مازندران تولید ماهیان آمور است که از علف های خود آب‌بندان تغذیه کرده و نیاز چندانی به غذای کمکی ندارند.

آری با اشاره به اینکه در صدد چشم انداز برنامه توسعه بلندمدت در حوزه آبزی پروری هستیم، تصریح کرد: باید فرهنگ مصرف ماهی در جامعه نهادینه و وارد سبد غذایی روزانه مردم شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما ارائه خدمات ارزنده به تولیدکنندگان در این شرایط سخت اقتصادی است رسالت سازمان شیلات دادن تسهیلات، نهادها به تولیدکنندگان است ضمن اینکه کارشناسان ما نیز با بازدید میدانی سعی دارند تا علم نوین را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

آری در پایان با اعلام این خبر که اداره شیلات بابل در سه سال متوالی رتبه برتر مازندران را کسب کرد، گفت: تنها دغدغه اداره شیلات بابل حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و توجه به حوزه اشتغالزایی جوانان در امر آبزی پروری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد