hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کارخانه آرد شاهین‌شهر بعد از ۹ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت

کارخانه آرد شاهین‌شهر بعد از ۹ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت

کارخانه تولید آردی که به دلیل موانعی که بر سر راهش گذاشته بودند، در روند فعالیتش اختلال به وجود آمده بود و بالاخره این پیچیدگی ۹ ساله به پایان رسید و این کارخانه فعالیتش را دوباره آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، توجه به موضوع تولید و حمایت از تولید ملی در دستور کار قرار دولت قرار گرفته و کارخانه آرد شاهین‌شهر بعد از 9 سال تعطیلی دوباره فعالیتش را آغاز کرد. کارخانه تولید آردی که به دلیل موانعی که بر سر راهش گذاشته بودند در روند فعالیتش اختلال به وجود آمده بود و بالاخره این پیچیدگی 9 ساله به پایان رسید و کار شروع شد.

مدیر شرکت آرد شاهین‌شهر با اشاره به اینکه در سال 1391 شورای تامین استان اصفهان درخواست کمک کرد که گندمی به میزان75 هزار تن در اختیار استان بگذاریم تا زمانی که موجودی استان به حد نصاب برسد این قرض را برگردانند، گفت: متاسفانه این وعده عملی نشد و علی رغم اینکه مصوبات تامین استان دال بر این بود که باید به این کارخانه سهم خودش و همچنین بدهی هم پرداخت شود انجام نشد.

میثم عصارزادگان افزود: کار به دادگاه رسید و زمانی که دولت آقای رئیسی مستقر شد با شفاف سازی موضوع و اطلاع رسانی به رئیس قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی مدد کردند تا این مشکل قدیمی را حل کنند و دوباره کارخانه فعالیت خود را آغاز کند.

مسئولان استانی از مجری گرفته تا قاضی و مسئول در آیین راه اندازی مجدد این واحد تولیدی گرد هم آمده بودند تا بگویند الویت اول‌شان مانع زدایی بر سر راه تولید و اشتغال است.

استاندار اصفهان هم در این  آیین، تصریح کرد: ما این مجموعه را به عنوان یک ظرفیت برای ذخیره سازی گندم و پشتیبانی از استان به عنوان یکی از محورهای اصلی قرار دادیم که در این مورد انشاءالله با گمرکات برنامه‌ریزی می‌کنیم که بتوانیم ذخیره‌سازی انجام بدهیم

محمد عصارزادگان مالک کارخانه آرد شاهین‌شهر هم گفت: می‌خواهیم با تکنولوژی روز جهانی، خودمان را تطبیق بدهیم که مردم آسایشی بهتری در امر خوراک نانشان داشته باشند.



در دولت فعلی قرار است هیچ واحد تولیدی به هیچ دلیلی بسته نشود

معاون سیاسی استاندار با اشاره به تعداد واحدهای تولیدی راکد در استان، اظهار داشت: این قبیل از واحدها در استان اصفهان زیاد نیستند اما تعداد واحدهایی که نیمه کاره یا کامل نیستند قابل توجه است که ما در حال جمع بندی آنها در استان هستیم.

محمدرضا جان‌نثاری افزود: کارخانه آرد شاهین‌شهر یک نمونه بارز بود که خوشبختانه دوباره افتتاح شد و به بهره‌برداری مجدد رسید.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه در دولت فعلی قرار است هیچ واحد تولیدی به هیچ دلیلی بسته نشود، گفت: نباید کارخانه‌ای تعطیل و کارگرانش بیکار شوند باید حین کار کردن به مشکلات آنها رسیدگی شود و ما هیچ واحدی بسته نشود تا اگر مشکلاتی برای آنان حادث شده برطرف شود.

وی افزود: معاونت اقتصادی استانداری برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی است و اگر مباحث کارگری داشته باشند کمیسیون کارگری استان که در معاونت سیاسی برگزار می‌شود رسیدگی به این مشکلات را در صدر برنامه‌های خودشان دارند.

جان‌نثاری تصریح کرد: هر دو حوزه هم معاونت اقتصادی و هم معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی به همه مشکلات در حوزه‌های مربوط به خودشان رسیدگی می‌کنند.

به گزارش تسنیم، در این کارخانه امیدوار به آینده می‌خواهند گذشته را فراموش کنند و راه آینده را پیش بگیرند این کارخانه تولیدی آرد صاحب بزرگ‌ترین سیلوی بخش خصوصی کشور با ظرفیت نگهداری 100 هزار تن گندم است. حال با این اتفاقات خوبی که افتاد از این به بعد روزانه 600 تن آرد با فعالیت 200 نفر در این کارخانه تولید خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد