hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سمنانی‌ها در انتظار تکمیل پارک کوهستان؛ تفرجگاهی برای دورهمی خانواده ها

سمنانی‌ها در انتظار تکمیل پارک کوهستان؛ تفرجگاهی برای دورهمی خانواده ها

فقر تفرج‌گاه در سمنان موضوعی است که از دیرباز مورد توجه برنامه ریزان شهری، فرهنگی و شهرسازی این شهر قرار داشته و زندگی روزمره شهروندان سمنانی را تحت تأثیر قرار داده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، این موضوع به گونه‌ای است که مردم مرکز استان سمنان برای گذراندن ساعتی به دور از دغدغه‌های روزمره تفرج چندساعته گاهاً تا کیلومترها مسافت را به خارج از این شهر می‌پیمایند.

فقدان یا حداقل کمبود فضای سبز شهری سمنان و برنامه‌ریزی نامناسب و ناقص برای ایجاد تفرج‌گاه‌های مورد اقبال شهروندان و به قول معروف خانواده پسند یکی از عواملی است که وضعیت موجود را باعث شده است.

آغاز عملیات اجرایی پارک کوهستان از سال‌ها پیش بارقه‌های امید را در شهروندان سمنانی برای ایجاد یک تفرج‌گاه باب میل خانواده‌ها در این شهر زنده کرد؛ موضوعی که البته دیری نپایید تا رنگ ببازد و همه آن امیدها به جاده‌ای تا بالای کوه مشرف به مکان این پارک بزرگ چند هکتاری ختم شود.

البته ایجاد زیرساخت جاده و البته عطرآگین شدن فضای این پارک به عنوان یک مجموعه مهم فرهنگی به عطر شهدای گلگون کفن گمنام دفاع مقدس سبب شد تا امروز شاهد حضور گسترده مردم در این فضا باشیم و به نوعی پارک بزرگ کوهستان سمنان امروز به پاتوق بسیاری از شهروندان سمنانی بدل شده است؛ اما همچنان گلایه‌ها از کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم در این مجموعه ادامه دارد.

عدم پوشش مناسب گیاهی و امکانات رفاهی، نبود روشنایی کافی در برخی نقاط مسیر طولانی و چند کیلومتری کوهپایه تا قله دو کوه مجاور این پارک و البته لزوم ساماندهی مدفن پاک شهدای گمنام مدفون در این مجموعه از جمله گلایه‌های مردم سمنان در این زمینه است.

مهدی خراسانیان، رئیس شورای شهر سمنان توسعه گردشگری و تفریحی از جمله محورهای اصلی و مهم توسعه محسوب می‌شود گفت: شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصدی برای گردشگری قطعاً نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم است.

وی با بیان اینکه اقدامات و اصلاحاتی در ورودی و خروجی سمنان در دست اقدام است افزود: پارک کوهستان سمنان یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب گردشگری و تفریحی شهر سمنان محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر سمنان بیان کرد: برای تکمیل پارک کوهستان سمنان اعتباری در بودجه آینده در نظر گرفته خواهد شد و مقررشده است ظرف مدت چهار سال آینده فعالیت‌های عمرانی این طرح اجرایی شود.

خراسانیان کسری بودجه در اجرای طرح‌های مختلف به‌ویژه در حوزه فرهنگی، عمرانی و اجتماعی را یکی از معضلات اساسی موجود عنوان کرد و گفت: شورای شهر سمنان به دلیل کسری بودجه و درآمدها در انجام این طرح‌ها با مشکل مواجه شده است و به عبارتی دستش در اجرای کلیه امور فرهنگی، اجتماعی و عمرانی بسته است.


توجه به مقوله فقدان تفرج‌گاه‌های شهری در سمنان و ایجاد آن نیاز به تدابیر ویژه‌ای از سوی مسئولان ارشد استان سمنان دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد